דיווח: ישראל ריגלה אחר שיחות הגרעין באמצעות וירוס

"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי חברת התוכנה "קספרסקי" מצאה וירוסים שנשתלו לכאורה על ידי גורמי ביון ישראליים בשלושה מלונות בלוזאן שבשוויץ במהלך שיחות הגרעין שהתקיימו באפריל

שיחות הגרעין - ג'ון קרי מוחמד זריף / צילום: רויטרס
שיחות הגרעין - ג'ון קרי מוחמד זריף / צילום: רויטרס

ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרס היום (ד') על פי תחקיר של חברת אבטחת התוכנה "קספרסקי", כי תוכנת ריגול, ככל הנראה מתוצרת שירותי הביון הישראליים, הושתלה בשלושה מלונות בשוויץ שבהם התנהלו שיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות.

התוכנה, שנקראת Duqu 2.0, על פי דיווחים זרים, היא הגרסה המתקדמת של וירוס ישראלי שהושתל בעבר במתקני הגרעין של איראן. לפי הפרסום, התוכנה מסוגל לשלוט על מערכת המעליות והאזעקות במלונות, כמו גם להשתלט על רשת ה-WIFI במקום ועל מחשבי הקבלה - דבר שאיפשר, כך על פי הטענות, לדעת באיזה חדר מתארח כל אחד מן האורחים.

חוקרי חברת האבטחה "קספרסקי" טוענים בהודעה שהתפרסמה היום, כי במתקפות שזוהו השנה ובשנה שעברה, התגלה עקבות של התוכנה הזדונית במתחמים שבהם נערך המשא ומתן בנושא הגרעין.

על פי הנטען, משתילי התוכנה האזינו לשיחות והעתיקו קבצים לאחר שהשתלטו על המערכות הממוחשבות של המלונות וכך, על פי הדיווח, אספו את המידע. עוד צוין כי התוכנה הותקנה סמוך מאוד למועד תחילת השיחות בכל אחד מהמלונות.