"תיק הנער": עבודות השירות של אלי טביב קוצרו ל-4 חודשים

לאחר ערעורו של בעלי בית"ר ירושלים בתיק הכאת הקטין, ביהמ"ש המחוזי החליט להפחית בחודשיים את עונשו ■ ההחלטה בעניין כשירותו לשמש בתפקידים בכדורגל הישראלי נמצאת בידי רשם העמותות

אלי טביב בעלי הפועל ת"א בכדורגל / צלם: שלומי יוסף
אלי טביב בעלי הפועל ת"א בכדורגל / צלם: שלומי יוסף

לאחר הערעור שהגיש על הרשעתו בגרימת פציעה לקטין בנסיבות מחמירות, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט - שופטת בית משפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר, החליטה היום (ב') להפחית את עונש עבודות השירות שהוטל על אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים, בגין הרשעתו בהכאת הקטין - מ-6 חודשים ל-4 בלבד. טביב יחל לרצות את העבודות בהוסטל אקי"ם השחר בהרצליה ב-15 באוקטובר.

בכך תמה הפרשה שהחלה במאי 2012, אז הגיע הנער, אוהד הפועל תל-אביב (הקבוצה הקודמת בה טביב שימש כבעלים), אל מחוץ לביתו של טביב בצפון תל-אביב והחל לקלל אותו; בתגובה, טביב ומאבטחו היכו את הקטין בכל חלקי גופו. לאחר מכן, כך קבע בית המשפט - טביב או מי מטעמו אף מחקו את התיעוד ממצלמות האבטחה בבית ומנעו תיעוד של האירוע.

כותבת השופטת בפסיקתה: "נבהיר כי אנו נותנים משקל גם להתנהלותו של המתלונן (הקטין) בתיק זה. אין לשכוח כי המתלונן הוא שפתח את האירוע, בכך שהשמיע כלפי המערער מילים וולגריות ופוגעניות. אין ספק כי התנהלותו הבלתי ראויה בלשון המעטה של המתלונן לא הייתה צריכה להוליך להשתלשלות הדברים האלימה שלאחר מכן, עדיין לעניין גזירת הדין בתוך המתחם נראה לנו כי יש מקום לתת לכך משקל".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", יש לציין כי לא ההתאחדות לכדורגל היא זאת שתקבע כעת האם לאור ההרשעה הפלילית "כשיר" טביב לשמש כבעלים בכדורגל הישראלי, אלא רשם העמותות - שעניין זה נמצא תחת שיקולו הבלעדי. כך גם לגבי איציק לוזון (מנכ"ל מכבי פתח-תקווה שהורשע בקשירת קשר לביצוע פשע, הסגת גבול ושימוש בלי רשות ברכב במסגרת פרשת "שותף סמוי"), ונשיא בני לוד אבו-סובחי (שהורשע בנהיגה ללא רישיון וביטוח והתחזות לאדם אחר).