אקוניס שוקל לחזור למתווה הרפורמה הקודם ברשות השידור

החל אתמול בסדרת פגישות עם עובדי רשות השידור ■ הרפורמה ברוממה בוטלה לאחר שמסקנות ועדת לנדס קבעו שהיא לא תפתור את הבעיות במבנה הרשות

אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר
אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר

השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, החל אתמול (א') בסדרת הפגישות שלו עם עובדי הרשות. במהלך הפגישות השר עדכן את העובדים בכך שיוקמו צוותים שיבחנו את תקצוב רשות השידור בימים אלה, לאור העובדה שלגוף השידור הציבורי אין כלל הכנסות, פרט לפרסום וחסויות, מאז ראשית השנה.

אקוניס, שכבר מתח באחרונה ביקורת על לוחות הזמנים שנקבעו בחוק תאגיד השידור הציבורי, אמר כי אין הוא פוסל חזרה למתווה הרפורמה הקודם, שנחתם אך בוטל בימיו של השר הקודם גלעד ארדן.

להאריך את המועד להקמת התאגיד

במשך קרוב ל-5 שנים התנהלו דיוני הרפורמה ברשות השידור, והם נמשכו בימיהם של המנהלים הקודמים של הרשות, מוטי שקלאר ואחריו יוני בן-מנחם. בתום שנים של דיונים מול האוצר והעובדים נחתמו הסכמים סופיים עם העובדים, אולם בהמשך לחוות-דעת שהתקבלו מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט ומהאוצר, הוחלט להקפיא את הרפורמה, והשר ארדן הקים את ועדת לנדס, שמסקנותיה הובילו לחקיקת חוק של סגירת רשות השידור ופתיחה של אחרת תחתיה.

הסיבה העקרונית לכך הייתה שבתום הדיונים, הרפורמה נותרה עירומה לחלוטין ממסקנות רחבות באשר למבנה רשות השידור, ועסקה רק בהסכמי עבודה חדשים.

בשלב הראשון מתכנן אקוניס להניח בפני ועדת הכלכלה בקשה להאריך בהארכה נוספת את המועד המתוכנן להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש. התאריך המדובר יהיה ספטמבר 2015, וגם אז, לדברי אקוניס, לא יהיה זה המועד הסופי, כאשר ההערכה היא כי בקרוב יגיש השר מתווה חדש לחוק רשות השידור כפי שהוא היום.

"אנחנו נמצאים במירוץ נגד הזמן להצלת השידור הציבורי", אמר אקוניס. "נדרשות החלטות אמיצות, והאינטרס הציבורי חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות".

אקוניס הוא למעשה השר הראשון שנפגש בפועל עם עובדי רשות השידור עצמם, ולא רק עם נציגיהם. מהלך זה העלה ביקורות, בעיקר מקרב גורמים באופוזיציה ובהם ח"כ יוסי יונה, לפיהם אקוניס נפגש עם עיתונאים ועורכים שלמעשה מסקרים אותו, ללא חיץ - מהלך אשר לדבריו יש בו משום התערבות פוליטית פסולה. במפגש שנערך אתמול בירושלים עם אקוניס נכחו מאות עובדים.

במהלך השבוע צפוי אקוניס להיפגש גם עם עובדי הרשות בתל-אביב ועם ארגוני היוצרים השונים, שעבודתם נפגעה מאז שהעורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, הורה להקפיא הפקות רבות בשוק היצירה, אשר עדיין לא נחתמו הסכמים סופיים לגביהן.