טויוטה קאמרי הייבריד 2015: מלכת המכירות הבאה?

פירות הרפורמות: היבואן הרשמי הוזיל את המשפחתית הפופולרית בכ-45 אלף שקל

טויוטה קאמרי הייבריד החדשה היא התוצר המובהק ביותר של רפורמות הרגולציה. היא נהנית מהטבת המס על כלי רכב היברידיים, שמאפשרת לשווק אותה בישראל במחיר תחרותי; היא מגיעה אלינו בזכות הרפורמה שמאפשרת לייבא כלי רכב יפניים מארה"ב; והיא מושפעת מרפורמת הייבוא המקביל, שבזכותה החל ייבוא מקביל מוזל של טויוטה קאמרי הייבריד בקבוצה ירוקה 2. היבואן הסדיר קרא את התמונה, יישר קו בתחום התקינה והמיסוי וראה זה פלא: מודל 2015 המחודש של המכונית, ברמת האבזור המפוארת ביותר, מושק במחיר נמוך בלא פחות מ-45 אלף שקל ממודל 2014.

הקאמרי היא המשפחתית הנמכרת בארה"ב מזה שנים עם מעל מיליון יחידות מאז שנת 2011 - יותר מסך כל המכוניות החדשות שנמכרו בשנים הללו בישראל. עם דגם כל כך אסטרטגי, היה זה צפוי שטויוטה לא תעשה שינויים רדיקליים במסגרת הרענון של דגם 2015. השינוי החיצוני הבולט ביותר הוא חרטום חדש עם גריל בולט ומודגש נוסח אאודי ופנסי היי-טק רחבים. כתוצאה, היא בהחלט נאה יותר מקודמתה.

תא הנוסעים עבר גם הוא עדכונים מעודנים עם שדרוג של חומרי הדיפון ועיצוב מחודש. הקאמרי היא עדיין מכונית מנהלים ראויה, שמציעה שפע של מרחב לשלושה מבוגרים מאחור.

קאמרי 2015 מגיעה לישראל רק בגרסה המפוארת XLE עם אבזור כמיטב מסורת השפע האמריקנית: ריפוד עור עשיר ואיכותי, מושבים חשמליים, חישוקי טיטניום מהודרים ומערכות בטיחות ונוחות מדור אחרון. מערכת המולטימדיה היא מהתקנה מקומית אך מתוצר ראוי. עמדת הפיקוד עם מחוונים גדולים וצג מידע צבעוני שמוטמע ביניהם. איכות הייצור מרשימה מאוד ובידוד הרעשים קפץ מדרגה נוספת.

מערכת ההנעה ההיברידית של הקאמרי לא השתנתה מהותית והיא כוללת מנוע בנזין 2.4 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 200 כ"ס עם תיבה רציפה. המערכת משנה את אופייה בהתאם לבחירת הנהג: מצב "חיסכון" משדרג את צריכת הדלק אך מקטין את אפקטיביות המזגן. מצב "ספורט" מעניק למכונית דחף מסיבי ותאוצה מפתיעה בכל תוואי הקרקע, על חשבון הגברת צריכת הדלק ועליה ברמת הרעש. הבחירה הטובה ביותר היא מצב "נורמלי", שבו המחשב לוקח פיקוד. צריכת הדלק מרשימה והצלחנו לראות על המחשב 16 קילומטרים לליטר בנהיגה לא רגועה.

על הכביש זו מכונית כמו שהאמריקנים אוהבים. היא אמנם מרגישה מעט יותר הדוקה ומושחזת מקודמתה, אך יש לה הגה קל ומעורפל, עם סימנים של "לחימת הגה" בהאצה חזקה. הבלמים רכים אך אפקטיביים והמתלים עושים עבודה מצוינת בספיגת בורות עירוניים. בשורה התחתונה, הרגולטור מקבל צל"ש והקאמרי מקבלת רוח גבית רצינית: ב-195 אלף שקל, ובהתחשב ברמת האבזור השופעת, במוניטין היצרן ובקרדיט הירוק, לקאמרי יש סיכוי טוב להיות מלכת המכירות החדשה של הפלח.