ארז טל רואיין ב"שש עם" - הרשות השנייה פתחה הליך הפרה

ההליך נפתח נגד חדשות 2 וקשת על קידום גמר "האח הגדול" ■ עפ"י כללי הרשות השנייה, חל איסור לעשות שימוש בתוכניות חברת החדשות לקידום תכני הזכייניות

ארז טל / צלם: דור מלכה
ארז טל / צלם: דור מלכה

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד חברת החדשות של ערוץ 2 וזכיינית ערוץ 2 קשת על קידום גמר התוכנית "האח הגדול VIP" במהלך מהדורת חדשות "שש עם". על-פי כללי הרשות השנייה, חל איסור לעשות שימוש בתוכניות חברת החדשות על מנת לקדם את תכני הזכייניות.

ביום שלישי ה-16 במאי, במהלך התוכנית "שש עם" בהגשתה של רינה מצליח, שודר ריאיון עם ארז טל, מגיש התוכנית "האח הגדול", בה קודם גמר עונת תוכנית הריאליטי שנערך באותו ערב.

טל דיבר מתוך האולפן המכונה "בית האח הגדול", והשיחה בינו ובין מצליח עסקה אך ורק בתוכנית, ונשאלו בה שאלות כמו הערכותיו של טל את סיכויי המתמודדים השונים לזכייה.

בתום התוכנית הפנתה מצליח לתוכנית "הספירה לאחור" לקראת הגמר בהנחייתו של חיים אתגר, ושוחחה גם עמו בקצרה.

במשך שנים מהווה קידום תכני הזכייניות בשידורי החדשות נקודת חיכוך בין הזכייניות לרשות השנייה. בזכייניות טוענים כי קידום תוכניות המשודרות בערוץ 2 כמוהן כקידום אירועי תרבות אחרים שמעניינים את הציבור במהלך שידורי החדשות - ובהם הצגות, מופעים ואף תכנים המשודרים בכבלים או בלוויין. על כן, לטענת הזכייניות, יש לאפשר את שידור התכנים.

ברשות השנייה רואים במהלך קידום של ענייניהן המסחריים של הזכייניות. לפני כשנה וחצי אף זומנו מנכ"לי חדשות 10 ו-2 למנכ"ל הרשות השנייה לחידוד נהלים חריג בנושא.

"שימוש חמור לצרכים מסחריים"

מהרשות השנייה נמסר כי "שיבוץ תכנים המהווים קידום ישיר של אינטרסים מסחריים של הזכיינית הוא בניגוד לחוק ולכללי הרשות השנייה. השימוש בפלטפורמה החשובה והרגישה של שידורי חדשות ואקטואליה - שהם שמורת הטבע של שידורי הטלוויזיה, ואשר לאובייקטיביות שלהם יש חשיבות ציבורית - הופכת את השימוש בהם לצרכים מסחריים לחמור במיוחד".

בחדשות 2 ובקשת לא הגיבו.