הבית הלבן על דו"ח האו"ם: ממתינים לחקירה שישראל מנהלת

"אמרנו כבר בעיצומו של העימות שאנו תומכים בזכות ישראל להגן עצמה" ■ על מייקל אורן: "לא מטריד; הוא מנסה למכור ספר" ■ שגריר ישראל באו"ם: "האו"ם הוא שדה הקרב האמיתי... והדוח הוא נשק של החמאס"

מנהרה שהתגלתה במבצע " צוק איתן" / צילום: דובר צה"ל
מנהרה שהתגלתה במבצע " צוק איתן" / צילום: דובר צה"ל

בתגובה על דוח האו"ם על מבצע "צוק איתן", אמר הערב (ב') דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, כי הממשל מוסיף לבחון את הדוח, אך הוא ממתין לתוצאות החקירה שישראל יזמה ומנהלת.

בתדרוך לכתבים אמר הדובר כי ארה"ב הכריזה כבר בעיצומו של המבצע שהיא תומכת בזכות ישראל להגנה עצמית, אך בה בעת היא הביעה אז "דאגה עמוקה" מאבידות בקרב אוכלוסייה אזרחית וקראה לכל הצדדים לדאוג לאזרחים שמוצאים עצמם לכודים בחילופי אש. הדובר צייין כי זו דאגה מוצדקת לאור המספר הגבוה של אבידות בנפש.

ברמז להתנהלות חמאס במהלך הקרבות, אמר הדובר כי הממשל הביע דאגה מיוחדת מהעובדה ש"קיצונים כיוונו את כלי הנשק שלהם וירו על אזרחים, ושקיצונים עודדו אזרחים לנוע לעבר מקומות שבהם נשקפה להם סכנה גדולה יותר מאשר במקומות שבהם בם היו קודם".

להתבטאויותיו של מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, על יחסי ארה"ב-ישראל, התייחס הדובר בביטול: "זה לא משהו שמטריד אותי. הוא עוד פוליטיקאי שמנסה למכור ספר".

על הציוץ בטוויטר של ג'ודי ניר-מוזס-שלום, אשתו של השר סילבן שלום, שבו כתבה כי אובמה מעדיף קפה "שחור וחלש", אמר ארנסט כי ציוץ בטוויטר מוגבל ל-140 תווי דפוס, אך ציוץ כזה "חושף הרבה". הוא לא פירט, אך מדבריו עולה כי הציוץ הזה שופך אור על מי שכתב אותו. שלום התנצלה על הציוץ שלה.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר הערב, בתגובה על הדוח: "האו"ם הוא שדה הקרב האמיתי; מועצת הביטחון מתפקדת כחיילים של הפלסטינים ושל חמאס והדוח המטה שלה הוא הנשק של חיילים אלה".

"ארגוני הטרור לקחו את או"ם כבן ערובה ובמערכה הזו כולנו מפסידים", אמר פרושאור.