קבוצת NBA שמשלמת "מעט מדי" לשחקנים

פילדלפיה 76 עשויה להיענש בעקבות חריגה מרף השכר התחתון של הליגה, לאחר ששילמה לשחקניה 55.3 מיליון דולר בלבד בעונה החולפת

פילדלפיה 76, NBA / צלם: רויטרס
פילדלפיה 76, NBA / צלם: רויטרס

הענישה על מעבר של תקרת השכר בספורט האמריקאי מוכרת וידועה, אבל מה קורה לקבוצה שמחליטה לשלם מעט מדי לשחקנים?

התקשורת בארה"ב מדווחת כי ארגון שחקני ה-NBA בודק האם קבוצת פילדלפיה 76' הפרה את תקנות תקרת השכר בכל ש"חרגה כלפי מטה" מהמינימום המותר. על-פי ההסכם הקיבוצי בין ארגון השחקנים לבין בעלי הקבוצות והליגה, אסור לבעלים לשלם שכר הנמוך מ-90% מתקרת השכר השנתית שנקבעה. הדבר נועד למנוע מהבעלים ללכת ל"עונה פיננסית" על חשבון שכרם של השחקנים.

בעונה האחרונה עמדה תקרת השכר בליגה על 63.065 מיליון דולר, כאשר הרף התחתון ממנו אסור לקבוצה לחרוג (90% מתקרת השכר) הסתכם ב-56.76 מיליון דולר לקבוצה.

פילדלפיה, שבבעלות משקיע הפריווט אקוויטי ג'ושוע האריס, החלה את עונת 2014/15 עם סעיף שכר של 24.45 מיליון דולר. בהמשך העונה היא צירפה מספר שחקנים בעסקאות טרייד שהיו אמורות להגדיל את סעיף השכר, אולם חלקם שוחררו מבלי ששיחקו אפילו משחק אחד במדי הקבוצה. לפי האתר hoopshype.com, הקבוצה סיימה את העונה עם סעיף שכר כולל של 55.3 מיליון דולר - נמוך מהרף התחתון המותר לפי ההסכם הקיבוצי.

יש לציין כי אחת הבעיות הגדולות עם קבוצות שמשלמות מתחת לרף התחתון - היא שלהבדיל מקבוצות שחורגות מעל התקרה, הענישה נגד קבוצות כאלו היא מינימלית: הקנס מסתכם בחיוב של הקבוצות לשלם את הסכום "החסר", כלומר - אם פילדלפיה היתה חסרה 3 מיליון דולר לרף התחתון, היא תיקנס בסכום הזה בלבד שיחולק בין כל שחקני הסגל.