קבוצת אינטרפבליק משלימה את רכישת ראובני-פרידן

למרות השלמת המכירה, משה ראובני ואודי פרידן צפויים להישאר פעילים במשרד במשך 3 שנים נוספות

קבוצת אינטרפבליק (IPG) השלימה באחרונה את רכישת מלוא המניות במשרד הפרסום ראובני-פרידן מידי השותפים הישראלים, משה ראובני ואודי פרידן - כך נודע ל"גלובס".

למרות השלמת המכירה, ראובני ופרידן צפויים להישאר פעילים במשרד לפחות למשך 3 שנים נוספות; זאת, לאחר שחתמו על הסכם המבטיח את הישארותם לפרק זמן זה, עם אופציה להארכה של שנתיים נוספות.

מדובר בהמשך תהליך הרכישה, שבו החלה אינטרפבליק ב-2002, ובמסגרתו רכשה הקבוצה מניות בראובני-פרידן ומיזגה לתוכו את משרד הפרסום רבן-גולני, שבו היא החזיקה עד אז 60%. במסגרת המהלך רכשה אז עירית שטראוס מרבן-גולני את חלקם של שותפיה, אבינועם גולני ורן רבן, והגיעה להחזקות של 40% מהמשרד. ביתרה החזיקו אינטרפבליק.

ב-2005 ביקשו בעלי המשרד, ראובני ופרידן, לדחות את מימוש ההסכם עימם, מאחר שסברו כי השנים הבאות אמורות להיות טובות יותר עבורם. המשרד באותה תקופה היה בצמיחה, ותקציבים חדשים הגיעו. אולם עם השנים לא נמשכה מגמת ההתאוששות: בעקבות התבטאויות של אודי פרידן על שטראוס-עלית - לקוח עוגן של המשרד ואחת הנדוניות המשמעותיות של המיזוג - הוחלט בשטראוס על פרידה מהמשרד. בהמשך גם עירית שטראוס מכרה את יתרת החזקותיה במשרד - 10% - לראובני ופרידן.

בשנים לאחר מכן חווה המשרד משבר, שגרם לירידה משמעותית בהיקפיו - מה שהביא לסיכון שווי העסקה העתידית של השותפים במשרד. למרות זאת, בשונה מהמקובל בשוק, הצליחו ראובני ופרידן להתאושש, לחזור למשחק ולהישאר בעשירייה הפותחת של המשרדים הגדולים.

ב-2010, שכבר הייתה שנה טובה למשרד, הגדילה אינטרפבליק את החזקותיה לכדי 75%. עתה מגיעה הפעימה האחרונה בעסקה, שפרטיה המלאים לא נמסרו.

ראובני ופרידן, מייסדי המשרד, אמנם הוחתמו על חוזה העסקה לשנים הקרובות, אך בשנים האחרונות הניהול השוטף מתבצע על-ידי ניב חורש וזיו קורן, המחזיקים בתפקיד מנכ"ל משותף.

קבוצת אינטרפבליק בישראל מונה את משרדי הפרסום מקאן, ראובני-פרידן ושמעוני-פינקלשטיין FCB.

בראובני-פרידן בחרו שלא להגיב לידיעה.