בבנק לאומי ממשיכים להמליץ על מניות; ומה בנוגע ליוון?

בנק לאומי בסקירתו השבועית: בטווח הבינוני והארוך לא צפויות להיות להתפתחויות בנוגע להסדר חוב אפשרי ביוון השלכות מהותיות על אפיקי ההשקעה העיקריים, זאת בשל המשקל הנמוך שיש ליוון בכלכלה הגלובלית

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסיומו של שבוע מסחר תנודתי בבורסת תל אביב ברקע הנעשה ביוון, מפרסם היום (ו') בנק לאומי את סקירתו השבועית, ובה מסבירים כלכלני הבנק כי "שוקי ההון בעולם הגיבו השבוע בעיקר להתפתחויות בנוגע להסדר חוב אפשרי ביוון. נושא זה צפוי לעמוד במרכז תשומת הלב של השווקים בטווח הקצר. בטווח הבינוני והארוך לא צפויות להיות לכך השלכות מהותיות על אפיקי ההשקעה העיקריים, זאת בשל המשקל הנמוך שיש ליוון בכלכלה הגלובלית, והחשיפות הפיננסיות הקטנות יחסית שיש לגופים מחוץ ליוון לנכסים מקומיים".

בנוגע למניות, בבנק לאומי ממשיכים להמליץ על הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות כאפיק המועדף בחשיפה לסיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. מומלצת אחזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. "בנוסף, שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל", נכתב.

לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית לאפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה. בבנק ממשיכים להמליץ על חשיפה נמוכה יחסית לאפיק הקונצרני בישראל, תוך התמקדות בדירוגים איכותיים (A+ ומעלה) ובטווח בינוני-קצר.