הנייה: "ישראל הודיעה שלא תצא לעוד מבצע בעזה"

מנהיג חמאס ברצועה איסמעיל הנייה טוען כי ישראל הודיעה - לגורמים שלא היה מוכן לחשוף - שלא תצא ל"מלחמה נוספת" ■ הוא הבטיח כי "בקרוב ירווח וייטב לתושבי עזה" ■ בכיר בחמאס הכחיש: לא מסייעים לדאע"ש בסיני

איסמאעיל הנייה / צילום: רויטרס
איסמאעיל הנייה / צילום: רויטרס

מנהיג חמאס בעזה איסמעיל הנייה, אמר אמש (שבת) כי ישראל "לא תצא למלחמה נוספת בעזה". על פי דבריו בנאום לרגל חג הרמדאן, ישראל הודיעה לגורמים - שאת זהותם לא חשף - כי לא צפוי מבצע נוסף.

בנוסף, הנייה התייחס לראשונה למגעים להארכת הפסקת האש עם ישראל בתמורה לשיקום הרצועה. "ברמדאן הקודם נזרעו הזרעים ואילו ברמדאן השנה יהיה הקציר. בקרוב ירווח וייטב לתושבי עזה", טען.

בנוגע להפשרה ביחסים בין חמאס למצרים סיפר הניה כי שלטונות מצרים תרמו לשיפור המצב ההומניטרי בעזה וכי המגעים עם הצד המצרי נמשכים.

בחמאס הכחישו: לא מסייעים לדאע"ש

בתוך כך, התראיין אמש באופן חריג דובר הזרוע הצבאית של חמאס בעזה לרשת אלג'זירה על מנת להכחיש את הטענה הישראלית בעניין שיתוף פעולה בין חמאס לדאע"ש בסיני - טענה שהשמיעו גורמים בישראל, בהם מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי.

בשבוע שעבר טען יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי בחמאס מנהלים שיחות ישירות מול ישראל. במהלך ריאיון לרשת "אל-ערבייה" התייחס יושב ראש הרשות לתהליך המדיני וטען כי: "בישראל רוצים שלהם תהיה מדינה ולנו תהיה מדינת אפרטהייד או שלטון עצמי".

לדבריו עניין זה מתקשר לרעיון הקמת מדינה בגבולות זמניים כפי שהוצג לראשונה ב-2003: "איני מאשים איש כשאני אומר שגם חמאס פועל בהתאם לרעיון הזה". בהמשך הוסיף אבו מאזן כי "חמאס מנהלת שיחות ישירות עם לישראל בנושאים שונים - ביניהם, נושא האסירים וגם נושא ההודנה".