אחד היבואנים הגדולים בישראל: "יוקר המחיה זה פופוליזם"

יבוא מקביל? "זה פרזיטיות" ■ פערי תיווך? "עבדנו עם ספקים והצלחנו להוריד מחירים" ■ ההאשמות מצד קמעונאים ויצרנים? "דיוק לא היה הצד החזק שם" ■ יוני שסטוביץ משיב אש בראיון בלעדי למגזין G

עד לפני כמה חודשים, השם שסטוביץ לא אמר הרבה גם למיודעים שבצרכני ישראל, וזאת למרות שמדובר באחד היבואנים הגדולים בתחומו.

אלא שבתקופה האחרונה, שנים אחרי שהמחאה החברתית חלחלה אט-אט לתודעה הצרכנית, שסטוביץ החלה להופיע יותר ויותר בעיתונות, בעיקר כמטרה להאשמות מצד יצרני מזון ומשווקים.

"אין דבר כזה יבואנים", אמר בציניות יצרן מזון גדול מאוד, בשיחה עם "גלובס" באוקטובר האחרון. "הם שקופים לצרכן. אף אחד לא יודע מי זו דיפלומט. וגם חברת שסטוביץ שקופה לצרכן הישראלי. יש עלינו איום ענק. בתוך הדיונים האסטרטגיים שלנו נאמר שאין עתיד לתעשייה כחול-לבן, אבל להיות יבואן בישראל זו חגיגה מטורפת".

זמן קצר לאחר מכן, כאשר רשת ויקטורי החלה ליזום יבוא מקביל, הבעלים של הרשת, אייל רביד, שם את המספרים על השולחן: "אני ממתין כרגע לאישור על משחת שיניים קולגייט 100 מ"ל, שאם אקבל אותו אוכל למכור אותה ב-3.9 שקלים, ואת הקולגייט טוטאל ב-4.9 שקלים. שסטוביץ מוכר לי קולגייט טוטאל ב-10.2 שקלים פלוס מע"מ. משחת קולגייט רגילה הוא מוכר לי ב-7 שקלים פלוס מע"מ. ייבאנו פסטה ברילה שממתינה כרגע בנמל. אנחנו נמכור אותה ב-5.9 שקלים. המחירון לקמעונאי הוא 7.2 שקלים לא כולל מע"מ, והמחיר לצרכן 12-10 שקל".

היוזמה הזו הייתה יריית הפתיחה למלחמת התשה בין שסטוביץ לויקטורי.