סאנפלאואר תמכור את רוב פעילותה בארץ ברווח של 23 מ' ש'

בשבוע שעבר דיווחה החברה שבשליטת בירם ודויטש כי החלה בהליך מכירת הפעילות המרכזית שלה - פורטפוליו המתקנים הסולאריים שלה באיטליה - תמורת כ-30 מיליון אירו

רוני בירם וגיל דויטש / צילום: איל יצהר
רוני בירם וגיל דויטש / צילום: איל יצהר

חברת האנרגיה הירוקה סאנפלאואר ממשיכה במימוש נכסיה. הבוקר דיווחה כי חתמה על כמה הסכמים למכירת מרבית הפרויקטים הסולאריים שלה בארץ לקרן השקעות מקומית, תמורת כ-38 מיליון שקל - עסקה שממנה היא צופה רווח נאה של 23 מיליון שקל (על בסיס הנתונים בסוף הרבעון השני).

מניית סאנפלאואר הגיבה לדיווח בקפיצה של כ-10%, והשלימה טיפוס של יותר מ-20% מתחילת השנה כשהיא משקפת לחברה שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש (לשעבר מייסדי ובעלי בית ההשקעות אקסלנס) שווי של כ-270 מיליון שקל.

במסגרת העסקה המדווחת צפויה סאנפלאואר למכור פרויקטים המייצרים כ-7 מגוואט - והיא חתמה על שני הסכמים למכירת מתקנים פוטו-וולטאיים בינוניים בהיקף של כ-5.5 מגוואט (תמורת 28.5 מיליון שקל) ועל שלושה הסכמים למכירת מתקנים פוטו-וולטאיים קטנים בהיקף של כ-1.5 מגוואט (תמורת 9.5 מיליון שקל).

10% מהתמורה כבר הועברה לסאנפלאואר, והיתרה תשולם במועד השלמת העסקה, המותנית בכמה תנאים. אורלי כירם, מנכ"לית סאנפלאואר, מסרה היום כי "החלטנו לממש את פורטפוליו הפרויקטים בישראל לאור התשואות הנהוגות בשוק זה כיום, המהוות הזדמנות עבורנו לממש רווח גלום בפרויקטים".

סאנפלאואר החלה בפעילות סולארית בישראל ב-2010 והיקף פעילות זו עומד על כ-11 מגוואט - שייצרו לה בסיכום 2014 הכנסות של 21.5 מיליון שקל (19% מהמחזור) ורווח תפעולי של כ-10 מיליון שקל (כ-14% מסך הרווח התפעולי).

בשבוע שעבר דיווחה סאנפלאואר כי החלה בהליך מכירת הפעילות המרכזית שלה - פורטפוליו המתקנים הסולאריים באיטליה, תמורת כ-30 מיליון אירו. סאנפלאואר מחזיקה ב-24 מתקנים סולאריים באיטליה, האחראיים לכ-70% מפעילותה, ובסיכום 2014 הניבו לה הכנסות של 78 מיליון שקל ורווח תפעולי של 37.5 מיליון שקל.