לגארד: "האיחוד האירופאי חייב לחתוך את חובות יוון"

היום מתכנס הפרלמנט בגרמניה לדון ולהצביע האם לאשר את תוכנית הסיוע השלישית ליוון ■ יו"ר קרן המטבע הבינלאומית: אם רוצים להשאיר את יוון בתוך גוש האירו לא תהיה ברירה אלא לבצע גם הפחתה בנטל החוב

כריסטין לגארד שרת האוצר הצרפתייה / צלם:רויטרס
כריסטין לגארד שרת האוצר הצרפתייה / צלם:רויטרס

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, מזהירה כי תוכנית הסיוע הנוכחית שאושרה אתמול ליוון לא מספיקה.

"האיחוד האירופאי חייב לבצע גם חיתון בחובות של יוון במקביל לחבילת הסיוע", אמרה לגארד בתשובה לשאלות שהופנו אליה בצרפת. "אם רוצים להשאיר את יוון בתוך גוש האירו לא תהיה ברירה אלא לבצע גם הפחתה בנטל החוב".

שרי האוצר של גוש האירו (היורוגרופ) אישרו אתמול את בקשת יוון לתוכנית חילוץ ל-3 שנים תמורת רפורמות קשות בכלכלה היוונית. זאת, לאחר שהפרלמנט היווני אישר את התוכנית. בתוכנית לא נכללת הפחתה בחובות המדינה.

בהודעת היורוגרופ נכתב כי "על בסיס ההערכה החיובית של המוסדות, בנוגע לכך שהרשויות ביוון ישמו את החלק הראשון של הצעדים הדרושים באופן מספק ובזמן סביר, הגענו היום למסקנה שיש להעניק ליוון בעיקרון סיוע ל-3 שנים של קרן ה-ESM, תוך התחיבות שלה להשלים את הפרוצדורות הדרושות".

כעת, על הפרלמנטים במדינות אירופה לאשר בעצמן את התוכנית. היום מתכנס הפרלמנט בגרמניה לדון ולהצביע האם לאשר או לא לאשר אותה.

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) מגדיל את מימון החירום לבנקים ביוון בעקבות ההסכם בין יוון לנושים, כך אמר אתמול (ה') יו"ר הבנק מריו דרגי, במסיבת העיתונאים שערך לאחר החלטת הריבית בגוש האירו (שנשארה כצפוי ללא שינוי). מימון החירום (ELA) הוגדל ב-900 מיליון דולר בשבוע.

דרגי ציין עוד כי אם ממשלות גוש האירו מצפות ממנו להיות זה שידחוף את יוון מחוץ לגוש האירו, "שיחפשו אדם אחר".