סמל מג"ב גנב אייפונים וכסף מטירונים שלו - וקיבל שופט רחום

השופט ניסה לנמק עונש של 140 שעות עבודות שירות ו-1,500 שקל קנס: "בטוחני כי לאחר ריצוי עונשו, יניח הנאשם פרק זה של חייו מאחוריו תוך שהוא מפיק את הלקחים להמשך דרכו"

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

רון לייבוביץ', שוטר במג"ב וסמל במחלקת טירונות, הורשע על-פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בגניבת טלפונים וכסף מטירונים שהיו תחת פיקודו.

לפי לשון גזר הדין שניתן היום (א') בבית משפט השלום בירושלים, "ביום 20.6.13, בעת היותו שוטר מג"ב המשמש כסמל מחלקה בטירונות, נכנס (ליבוביץ') בשעת בוקר מוקדמת לחדרם של טירונים בבסיס וגנב מתיקיהם שני מכשירי טלפון סלולרי מסוג אייפון וכן 200 שקל במזומן".

בכך לא הסתיימו חטאיו של ליבוביץ'. "עם התגלה דבר הגניבה, היה שותף הנאשם במסגרת תפקידו כסמל מחלקה ל'מסדר בושה', בו חושפים טירוני הפלוגה את כל חפציהם לעיני חבריהם ומפקדיהם, על מנת לנסות ולאתר את הגנב. את כל זאת עשה הנאשם, ביודעו כי הטירונים האחרים אינם מעורבים בגניבה, מאחר שידו שלו, ורק היא, הייתה במעל. כשבוע לאחר הגניבה מכר הנאשם את אחד ממכשירי האייפון לשוטר נוסף המשרת עימו, תוך שהוא מסתיר ממנו את מקורו הקלוקל של האייפון".

בגזר הדין כותב השופט שמואל הרבסט: "הנאשם מתחרט על מעשיו, ועל כך אין חולק. הוא נורמטיבי בהתנהלותו, ויש לגזור עליו עונש אשר לא יפילו אלא ירתיעו, לא ישברהו אלא יבהיר לו את חומרת מעשיו, לא יהרוס את דימויו העצמי אלא יבהיר לו כי 'שבע יפול צדיק וקם' (ספר משלי, פרק כד' פסוק טז'). מקומו של נאשם זה הוא בחלקו התחתון של מתחם הענישה ההולם, ובטוחני כי לאחר ריצוי עונשו, יניח פרק זה של חייו מאחוריו תוך שהוא מפיק את הלקחים להמשך דרכו".

וגזר הדין? 140 שעות עבודות שירות, 3 חודשי מאסר על-תנאי ופיצוי בסך 750 שקל לכל אחד משני הבעלים של המכשירים הסלולריים שנגנבו.