בג"ץ דחה את העתירה נגד שימוע מתווה הגז: "עתירה מוקדמת"

בג"ץ: "אין הצדקה להתערבותנו בשלב זה, נוכח ההליכים העתידים להתקיים בוועדת הכלכלה" ■ לחברות הגז ולצוות קנדל ניתנו 6 חודשים לגבש את מתווה הגז. לציבור, אם לא תוגש עתירה מחודשת, עלולים להישאר רק 21 ימים

בג"ץ דחה את הבקשה להאריך את השימוע הציבורי במשק הגז. "לבד מהיותה עתירה מוקדמת, הרי שאין הצדקה להתערבותנו בשלב זה, גם נוכח ההליכים העתידים להתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת", כך השיב בג"ץ לבקשה להאריך את השימוע הציבורי מ-21 יום ל-45 יום.

בשבוע שעבר עתרו חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (מרץ) איתן כבל (המחנה הציוני) ותמר זנדברג (מרצ), לצד הפורום הישראלי לאנרגיה, עמותת צלול והתנועה לאיכות השלטון, לבג"ץ, בבקשה להאריך את הליך השימוע הציבורי, כמו גם להתחיל את השימוע רק לאחר שיוכל הציבור לעיין בכל המסמכים הרלוונטיים לגיבוש המתווה.

העותרים טענו כי בעוד שלחברות הגז ולצוות קנדל ניתנו 6 חודשים על מנת לגבש את המתווה - אין זה צודק כי הציבור יקבל רק 3 שבועות.

ואולם, לטענת בג"ץ, "החלטת הממשלה טרם התקבלה, והעתירה מבקשת לתקוף היבטים בהליך השימוע הציבורי בעודו מתקיים. במובן זה, העתירה מוקדמת". לכן, "רק לאחר שיושלם תהליך קבלת ההחלטות, אם וכאשר תוגש עתירה, ניתן יהיה לדון גם בטענות על אודות השימוע הציבורי".