הקרב על זכויות השידור של הליגה הספרדית (גרסת בריטניה)

לא רק ONE וערוץ הספורט בישראל: Sky החליטה שלא להיכנס לקרב מול יריבתה הגדולה BT, ותאבד את הזיכיון לשידורי הליגה הספרדית בממלכה, בו החזיקה במשך כשני עשורים רצופים

ריאל מול אתלטיקו מדריד, ליגה ספרדית / צלם: רויטרס
ריאל מול אתלטיקו מדריד, ליגה ספרדית / צלם: רויטרס

לא רק בישראל התרחשה מיני-דרמה סביב רכישת זכויות השידור של הליגה הספרדית בכדורגל, בסיומה הצליח ערוץ ONE לנשל את ערוץ הספורט מהשידורים אחרי למעלה משני עשורים: גם בבריטניה יש מהפך בדרך, כאשר ענקית התקשורת BT (בריטיש טלקום) צפויה לחטוף את הזכויות מידיה של Sky, שהחזיקה בהן כ-20 שנה. כך מפרסם "האינדיפנדנט".

כמו במקרה הישראלי, גם כאן החליטה Sky שלא להיכנס למלחמה, והעדיפה שלא להשוות את ההצעה הגרנדיוזית שהניחה BT על הזכויות הספרדיות, שיהיו תקפות לעונות 2015/16-2017/18.

בין Sky ל-BT קיים בשנים האחרונות מאבק אדיר על זכויות שידורי הספורט, בעיקר אלו של הפרמיירליג האנגלית - מה שהביא לזינוק חסר תקדים בסכומי העסקאות (Sky משלמת בהסכם החדש כ-11 מיליון ליש"ט עבור כל משחק פרמיירליג בודד שהיא משדרת). על-פי הערכות, זו גם הסיבה לכך ש-Sky החליטה לוותר מראש על הזכויות של הליגה הספרדית בבריטניה.

האובדן הצפוי של הליגה הספרדית מרוקן למעשה כמעט לחלוטין את פורטפוליו שידורי הכדורגל האירופי של Sky. מלבד חבילות שידורים של הפרמיירליג האנגלית, והליגה הסקוטית וההולנדית שמוחזקות בידי Sky - הצליחה BT להשתלט תוך שנים אחדות על הבונדסליגה הגרמנית, הסרייה A האיטלקית, הליגה הצרפתית, ליגה פורטוגלית, הצ'מפיונס ליג - וכעת גם על הליגה הספרדית.