שטרית מדיה גרופ מצטרף כיחידה עצמאית לדרורי-ארועטי-ברמן

רות שטרית: "אימצתי את העצה שנתתי ללקוחות: תיהנו ממה שהשגתם מהעבר, ותבינו נכון את המציאות החדשה"

יורם דרורי ורות שטרית / צילום: איל יצהר ואוריה תדמור
יורם דרורי ורות שטרית / צילום: איל יצהר ואוריה תדמור

משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ חובר למשרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן מקבוצתBBDO - כך נודע ל"גלובס". לא מדובר בעסקת מיזוג קלאסית של החלפת מניות והקמת גוף משותף, אלא מודל שלפיו תקציבי שטרית ינוהלו תחת שטרית בתוך דרורי-ארועטי-ברמן.

המשמעות המעשית היא ששטרית תמשיך להרוויח כסף מהלקוחות שבאמתחתה - המשמעותיים בהם כיום הם ברגר קינג, בית בכפר ורשת עונות - ודרורי-ארועטי-ברמן יגדלו מבחינת היקף התקציבים ויבצרו את מעמדם כמשרד בעשירייה הפותחת של משרדי הפרסום בישראל.

השנה החולפת לא האירה פנים לחלק גדול ממשרדי הפרסום בישראל. לצד השחיקה המתמשכת ברווחיות של כלל המשרדים, היו כאלה שנפגעו אף יותר כתוצאה משינויים בקטגוריות שבהן פועלים לקוחות עוגן. שטרית מדיה גרופ היה אחד מהמשרדים האלה.

רות שטרית, המייסדת של שטרית מדיה גרופ, נחשבת לאשת סודו של דודי ויסמן, מי שהיה אחד מהבעלים של רבוע כחול. על רקע המשבר בין בעלי המניות מצא את עצמו ויסמן מחוץ לחברה. בעקבות כך בוטלה לאחר תקופה קצרה ההתקשרות עם שטרית, שטיפלה בחלק ניכר מתקציבי הקבוצה - ביניהם תקציב הפרסום של מגה.

שטרית גם שילמה מחיר על השינויים בבעלות בתקציב אחר שלה, שבו התפצלו בעלי המניות - ריטייל ישראל.

המיזוג טרם הוכיח את עצמו

גם עבור דרורי-ארועטי-ברמן החודשים האחרונים לא היו קלים. המשרד הוא פרי מיזוג חדש בין שני משרדים - דרורי-שלומי וארועטי-ברמן, שכל אחד מהם הלך ונחלש בשנים האחרונות. לאחר ששני המשרדים בדקו במשך תקופה ארוכה אופציות שונות למיזוג ופורמטים שונים של חיבור, הם בחרו ללכת בדרך משותפת ולהתמזג.

מדובר אמנם במהלך טרי יחסית, אך עד עתה הוא טרם הוכיח את עצמו. מנתוני יפעת בקרת פרסום לסיכום המחצית הראשונה של 2015 עלה כי גם לאחר המיזוג היקפי המשרד הממוזג ירדו ב-14% - למרות שמבחינת הדירוג הוא שיפר את מעמדו ונכנס לרשימת 10 המשרדים הגדולים.

שטרית מסרה היום (ג') בתגובה: "כמי שפעלה שנים ארוכות במסגרת עצמאית, ובנתה בעשר אצבעות את אחת מקבוצות התקשורת המובילות בישראל, אימצתי את העצה הראשונה שנתתי לכל לקוח שעמד בפני שינויים גדולים: תיהנה ממה שהשגת מהעבר, תבין נכון את המציאות החדשה, ותפעל באופטימיות ובאמונה ליצור עתיד חדש ואפילו טוב מהקודם. זה בדיוק מה שבכוונתנו לעשות".

לדבריה, במסגרת שיתוף-הפעולה עם קבוצת BBDO ודרורי-ארועטי-ברמן, ימשיך המשרד לשרת את לקוחותיו בתחום הייעוץ האסטרטגי והתקשורתי, הפרסום בכלל והדיגיטל בפרט.

"שיתוף-הפעולה עם קבוצת BBDO הוא הנכון והמתאים ביותר בעת הזאת. זאת לנוכח העובדה שבקבוצת BBDO קיימים כל גורמי התמיכה המקצועיים, שיאפשרו לשטרית מדיה גרופ להעניק ללקוחותיה שירותים ברמה הגבוהה ובמגוון רחב של תחומים, ובכך לנצל בצורה הטובה ביותר את הפוטנציאל הגלום בקבוצה ולחזור לצמיחה מהירה גם בשנים הבאות", אמרה שטרית.

שטרית מדיה גרופ
 שטרית מדיה גרופ

פרשנות: שטרית היא לא פוגל

אחד הבכירים בענף הפרסום נוהג לומר כי "האגו הוא השותף היקר ביותר בענף". ההיסטוריה של משרדי הפרסום רצופה במקרים של בעלי משרדים שסירבו לקרוא את הכתובת על הקיר, וגם כשהמשרד שלהם היה הרבה מעבר לשיא, הם התעקשו להאמין שאם רק יבצעו עוד שינוי קטן, יביאו חבר לתפקיד בכיר או יכניסו מנכ"ל חדש - והנה הם כבר חוזרים חזרה לקרוסלה ועולים חזרה בטבלת המשרדים הגדולים.

משרד הפרסום פוגל-אוגילבי, שנסגר רק לפני ימים אחדים, הוא דוגמה לכך: דוד פוגל שפך את כל עמל חייו כדי לשמר שם ומורשת שכבר מזמן לא קיימים, רק משום שסירב להבין שזמנו עבר. הוא אולי דוגמה קיצונית לכך - אך לא יחידה.

רות שטרית היא לא פוגל, ובניגוד לרבים וטובים היא יודעת לפעול כמו אשת עסקים, לשים את האגו בצד כשצריך ולהרוויח היטב ממה שהיא יכולה להרוויח.

שטרית לא גדלה בפרסום, ולכן הצורך לשמר מורשת או לעמוד מאחורי שליחות כלשהי לא קיים אצלה. היא רוצה לעשות מה שכל איש עסקים רוצה: להרוויח כסף.

שטרית לא תביא כסף מהבית כדי לממן שם על הדלת. היא השכילה להבין שאפילו אם יש סיכוי לחזור לגודל שלה בעבר, מדובר בהוצאה כספית עצומה שלא ברור אם תשתלם לטווח ארוך, ומרב הסיכויים הם שהיא לא תשתלם.

אז רות שטרית לא חיכתה להתרסקות, וגם לא לקמבק שיבוא או לא. היא מצאה פתרון אמין למשרד ורווח כספי לעצמה.