בוטלה מכירת פעילותה הסולארית של סאנפלאואר באיטליה ב-30 מ' א'

טוענת: הרוכש הודיע כי הוא אינו יכול לחתום את העסקה בשל קשיים בלתי צפויים לגייס את ההון

רוני בירם וגיל דויטש / צילום: איל יצהר
רוני בירם וגיל דויטש / צילום: איל יצהר

חברת האנרגיה הירוקה סאנפלאואר של גיל דויטש ורוני בירם דיווחה אמש (ב') על תקלה בתוכנית המימוש של פעילותה באיטליה, הכוללת 24 מתקנים סולאריים המבוססים על אנרגיית השמש. החברה שבשליטת צמד מייסדי בית ההשקעות אקסלנס, עדכנה על כישלון הליך המכירה בו החלה לפני כחודש מול קרן השקעות זרה, וזאת בשל קשיי מימון מצד הרוכש. תמורת המכירה שבוטלה נקבעה על כ-30 מיליון אירו, בכפוף להתאמות.

לפי סאנפלאואר, הרוכש פוטנציאלי הודיע "כי הוא אינו יכול לחתום את העסקה בשל קשיים בלתי צפויים לגייס את ההון הנדרש על ידו לביצוע העסקה, וזאת על אף שנוסח ההסכמים הוסכם ובדיקת הנאותות הושלמה לשביעות רצונו". פורטפוליו הפעילות הפוטו-וולטאית של סאנפלאואר באיטליה מהווה את לב הפעילות שלה, ואחראי כיום לכ-70% מהכנסותיה. בסיכום 2014 הוא הניב לה הכנסות של 78 מיליון שקל ורווח תפעולי של 37.5 מיליון שקל. יתרת השקעתה של סאנפלאואר בנכסים באיטליה עומדת על כ-26 מיליון אירו.

חלקה של סאנפלאואר בפורטפוליו באיטליה עומד על 85% וביתרה מחזיק איש העסקים רוני בנטוף. אורלי כירם, מנכ"לית סאנפלאואר, מסרה בזמנו כי הפורטפוליו האיטלקי "הגיע למיצוי מבחינתנו, ולפני כשנה החלטנו לממשו. לאחר השלמת המכירה נתפנה להגדלת פעילותנו בתחום אנרגיית הרוח".

ימים ספורים לאחר הדיווח בנוגע להחלטה למכור את הפעילות באיטליה, דיווחה סאנפלאואר כי חתמה על הסכמים למכירת מרבית הפרויקטים הסולאריים שלה בארץ לקרן מקומית תמורת כ-38 מיליון שקל - עסקה ממנה היא צופה רווח של 23 מיליון שקל.

בסאנפלאואר הסבירו כי ההחלטה על מכירה זו התקבלה "לאור התשואות הנהוגות בשוק זה כיום, המהוות הזדמנות עבורנו לממש רווח גלום בפרויקטים". סאנפלאואר נסחרת בבורסה בשווי של כ-280 מיליון שקל, אחרי קפיצה של 25% שרשמה מנייתה מתחילת השנה.