בעקבות הראיון ל"גלובס": איגוד הכדורסל מעמיד לדין את צבי ליבר

חבר הנהלת האיגוד ובעלי אליצור נתניה לשעבר אמר בראיון ל"גלובס" כי "צריך להרוס את הבניין הזה מהייסוד", היועצת המשפטית החליטה בתגובה להגיש נגדו כתב אישום; דורשת מבית הדין שירחיק אותו לשנה מכל מוסדות האיגוד, ושייקנס ב-50 אלף שקל

צביקה ליבר / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
צביקה ליבר / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

עו"ד רונית אמיר-יניב, היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, החליטה היום (ג') להגיש כתב אישום נגד צבי ליבר, חבר הנהלת האיגוד ומי ששימש עד לאחרונה בעלי קבוצת אליצור "ברק" נתניה, לפני שהחליט לוותר על המשך הפעלתה. זאת בשל דברים שאמר בראיון שהתפרסם כאן ב"גלובס" ביום חמישי האחרון.

אמיר-יניב מבקשת מבית הדין המשמעתי של האיגוד להשית על ליבר הרחקה של שנה לפחות בפועל ממוסדות האיגוד, ועוד שנה אחת לפחות על-תנאי. בנוסף, טוענת אמיר-יניב כי על ליבר להיקנס ב-50 אלף שקל בפועל ועוד 50 אלף שקל על-תנאי, זאת בשל "הפרה של סעיף 20ב לתקנון המשמעת של איגוד הכדורסל שעניינו 'ביזוי מוסדות ו/או ממלאי תפקידים'".

בין היתר, אמר ליבר ל"גלובס": "צריך להרוס את הבניין הזה (של האיגוד) מהייסוד... אבל ליישר את השטח ולבנות משהו יפה. כי אלו נורמות של 30 שנה, שהיו רגילים ששולטים שם מרכזי הספורט, ואז צריך עכשיו להמשיך ולנקות את השחיתויות... היו"ר עמירם הלוי הוא בובה של מנכ"ל האיגוד".

אמיר-יניב מציינת כי "התנהגות זו הינה חסרת תקדים ופוגעת באיגוד ובעולם הספורט ככלל. את שעל ליבו, מתוקף תפקידו, היה צריך להגיד באופן פנימי".

ליבר מסר בתגובה: "אני אשמח להגיע לבית הדין, אבל לא רק אני אגיע, אלא יגיעו איתי כל הדו"חות של רשם העמותות, מבקר הפנים, מבקר המדינה וחקירות משטרת ישראל. הם יהיו העדים הכי טובים שלי. ניסיונות ההפחדה לא יצליחו כמו שלא הצליחו בעבר, ואני אמשיך למלא את תפקידי בנאמנות ובמסירות למען ענף הכדורסל".