בתום דרמה: Sky גברה על BT במאבק על זכויות הליגה הספרדית בבריטניה

לפי הפרסומים באנגליה, רשת Sky תשלם 18 מיליון ליש"ט לעונה; BT, שנושפת בעורפה בשנים האחרונות בשוק זכויות הספורט - הייתה חזק בתמונת המכרז עד הרגע האחרון

ריאל מדריד מול ויאריאל, ליגה ספרדית, לה ליגה / צלם: רויטרס
ריאל מדריד מול ויאריאל, ליגה ספרדית, לה ליגה / צלם: רויטרס

בבריטניה, בדומה לישראל - התנהל קרב בין ערוצי הספורט על זכויות השידור של הליגה הספרדית לשנים הבאות. מי שיצאה עם ידה על העליונה, בתום דרמה - היא רשת Sky (חברת הלוויין BSkyB של רופרט מרדוק), שתמשיך לשדר את ה"לה ליגה" בשלוש השנים הקרובות, כאשר תשלם למינהלת הספרדית סכום המוערך על-ידי ה"דיילי מייל" ב-18 מיליון ליש"ט לעונה.

על-פי הדיווחים באנגליה, מי שנשפה בעורפה של Sky, שבתום החוזה הבא עם ספרד תרשום 20 שנים רצופות של שידורי הליגה בממלכה - היא BT (בריטיש טלקום), שלפני מספר שנים הקימה ערוצי ספורט ייעודיים, לקחה חלק מחבילות השידורים היוקרתיות של הפרמיירליג, ורכשה בין היתר גם את משחקי ליגת האלופות, הליגה האירופית ועוד ליגות אירופיות אחרות.

בניגוד לפרסומים הראשונים שיצאו מהמו"מ שהתנהל בין הצדדים, ב-Sky הציעו כבר בהתחלת התהליך, על-פי "הטלגרף", סכום גבוה הרבה יותר מ-BT. עם זאת, חברת מדיה-פרו, המנהלת עבור הליגה הספרדית את מכירת הזכויות - בחרה בכל זאת ללכת לסיבוב שני של התמחרות, מתוך מטרה לנסות לסחוט עוד קצת את הלימון. ב-Sky הודיעו בתגובה על פרישה מהמירוץ - אך ברגע שבמדיה-פרו הבינו שהם עשויים להישאר קירחים משני הצדדים - הם החליטו לחזור לשולחן המו"מ עם Sky, ובסופו של דבר קיבלו מהם סכום נמוך יותר מזה שהציעו במכרז הראשוני.

כזכור, בליגה הספרדית יעברו החל מהעונה הקרובה, לראשונה - למודל מכירת זכויות קולקטיבי, כנהוג ביתר הליגות הבכירות באירופה. במינהלת הספרדית מצפים להכניס 1.2 מיליארד אירו בעונה הקרובה (2015/16) מהזכויות.