הותמ"ל אישר: 11 אלף יח"ד חדשות באשקלון

השכונה החדשה תוקם בחלקה הצפוני-מזרחי של אשקלון, בסמוך לפארק הארכיאולוגי "עיר היין", ותשתרע על שטח של כ-4,300 דונמים, בצפיפות בנייה גבוהה של עד 14 יחידות דיור לדונם

בנייה באשקלון / צילום: תמר מצפי
בנייה באשקלון / צילום: תמר מצפי

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), האמונה על קידומן ואישורן המהיר של תכנית בנייה, החליטה בימים האחרונים על הפקדת התכנית לבניית 11 אלף יחידות דיור באשקלון.

התכנית צפויה להגדיל משמעותית את אוכלוסיית העיר הדרומית, המונה כיום כ-124 אלף איש. במקביל מתנהלים מגעים בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לעיריית אשקלון באשר לחתימת הסכמי גג עתידיים. ברמ"י אומרים כי מימושה של תכנית זו, בשילוב עם תכנית כרמי גת בקריית גת, יוסיפו אלפי דירות לאזור השפלה ומישור החוף הדרומי, ו"עשויות להביא לשינוי במפת הביקושים במדינה".

השכונה החדשה תוקם בחלקה הצפוני-מזרחי של אשקלון, בסמוך לפארק הארכיאולוגי "עיר היין", ותשתרע על שטח של כ-4,300 דונמים, בצפיפות בנייה גבוהה של עד 14 יחידות דיור לדונם. בשכונה יוקמו בניינים בגובה של 14-16 קומות ועם יחידות דיור גדולות בנות 5-6 חדרים, לרבות דירות גן. בתכנית נכלל שטח נרחב לתעסוקה ולמסחר, ופארק בחלקה המערבי. ברמ"י אומרים עוד כי תחנת רכבת חדשה תוקם בגבול המזרחי של השכונה, ותכיל אזור מסחר ותחנת אוטובוסים מרכזית.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ברשות מקרקעי ישראל, אומר כי הפרויקט באשקלון - "אחת מארבע הערים המבוקשות ביותר למגורים" - מחזק את הפריפריה הדרומית: "התכנית נותנת מענה ברמה גבוהה מאוד תוך העלאת איכות החיים באזור מבחינת פארקים, מחלף ותחנת רכבת חדשים, ומסחר ותעסוקה בהיקף נרחב".

התכנית תוכננה וקודמה ע"י אדר' אלי ארמון.