אזורים מוכרת קרקע בכפר שלם ב-85 מיליון שקל

על השטח הנמכר ניתן להקים, על פי התב"ע הקיימת, 267 יחידות דיור ■ הקרקע נמכרת במצבה (as is) ו"האחריות על פינוי הפולשים הנמצאים בהם חלה על הרוכשת"

הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי
הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן אזורים מוכרת קרקע בכפר שלם בעסקה של 85 מיליון שקל. החברה הודיעה היום (א') לבורסה כי חברה-בת שלה התקשרה בהסכם עם גבאי ייזום וביצוע, למכירת זכויות במתחם המהווה חלק ממקרקעין שבבעלותה בכפר שלם. על השטח הנמכר ניתן להקים, על-פי התב"ע הקיימת, 267 יחידות דיור. אזורים מציינת בהודעתה כי לאחר השלמת העסקה, בידי החברה-הבת שלה יישארו שטחים וזכויות בנייה נוספות בכפר שלם.

הרוכשת תשלם לחברה-הבת של אזורים 85 מיליון שקל בתוספת מע"מ, כאשר 20 מיליון שקל שולמו במעמד חתימת העסקה, והיתרה תשולם עד סוף דצמבר 2015. החברה-הבת של אזורים אמורה לרשום רווח של 20 מיליון שקל לפני מס, שיוכר בדוחות הרבעון השלישי.

אזורים, שבשליטת הרשי פרידמן, מעדכנת עוד כי הקרקע נמכרת במצבה (as is) וכי "האחריות על פינוי הפולשים הנמצאים בהם חלה על הרוכשת". עם השלמת העסקה, יידחו הדדית התביעות שהגישו החברה והפולשים האחד נגד השני. ב-2014 נתבעה החברה-הבת של אזורים והתובעים דרשו מבית המשפט להצהיר שאינם מחויבים להתפנות מהקרקע, ולחייב את אזורים להעניק להם 72 יחידות דיור בפרויקט העתידי.

באזורים טענו שדין התביעה להידחות. בעבר ציינה אזורים כי למרות שלשיטתה מדובר בשוהים שלא כדין על קרקע שבבעלותה, היא ניהלה עימם מו"מ לפנים משורת הדין, והצדדים הגיעו לפשרה. עם זאת, "באופן ציני וחסר תום-לב" היא נתבעה על-ידם, ולכן הגישה נגדם צווי פינוי ותביעות.

עורכי הדין שמוליק לכנר וליאור גולדברג ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ליוו בעסקה את קבוצת גבאי. אזורים יוצגה בידי עורכי הדין עמליה משי וניר רודניצקי ממשרד יגאל ארנון ושות'.