חשבתם שריאל מדריד תמשיך לא לעשות כלום בשוק ההעברות?

הקיץ השקט, יחסית, של מועדון הכדורגל הבזבזני ביותר בעולם - מסתיים: הקשר הקרואטי מתיאו קובאצ'יץ' יגיע מאינטר תמורת כ-35 מיליון אירו; לשוער מנצ'סטר יונייטד, דויד דה חאה הוצע מענק חתימה של קרוב ל-17 מיליון אירו

מתיאו קובאצ'יץ / צלם: רויטרס
מתיאו קובאצ'יץ / צלם: רויטרס

ריאל מדריד, שנחשבת לקבוצת הכדורגל הבזבזנית ביותר בעולם בכל הקשור לפעילות שלה בשוק ההעברות, אם לוקחים בחשבון את כל מיזמי ה"גלאקטיקוס" לדורותיהם - עברה בקיץ 2015 חלון שקט במיוחד. לפחות במונחים הראוותניים שלה.

עד כה, צירף המועדון הספרדי רק חמישה שחקנים, בסכום כולל של 47 מיליון אירו (כאשר רוב הסכום הלך על המגן הימני הברזילאי דנילו, שנרכש מפורטו הפורטוגלית תמורת 31.5 מיליון אירו). 

כעת, עושה רושם - צובר הקיץ של ריאל תאוצה: על-פי הדיווחים באירופה, הקבוצה סיכמה עם אינטר האיטלקית על רכישתו של מתיאו קובאצ'יץ', הקשר בן ה-21 שכבר הספיק לרשום 80 הופעות בסרייה A, ו-21 במדים הלאומיים של קרואטיה. העסקה תחל ב-32 מיליון אירו, ותוכל לצמוח ל-35 מיליון בהתאם לעמידה ביעדים.

שחקן שידוע כי ריאל רוצה לצרפו, במיוחד לאחר השחרור הקיץ של הקפטן איקר קסיאס - הוא השוער של מנצ'סטר יונייטד, דויד דה חאה. אם כי לא ברור האם זה יקרה באופן מיידי: באנגליה מדווחים הבוקר (ב') כי ריאל מוכנה להציע לדה חאה מענק חתימה גרנדיוזי בגובה של 12 מיליון ליש"ט (16.8 מיליון אירו) במידה ויחתום בקבוצה בקיץ הבא (2016), לאחר שיסתיים חוזהו באולד טראפורד. מבחינת דה חאה מדובר בהימור מקצועי - שכן סביר להניח שהוא יאלץ לבלות את העונה כולה ביציע. מאמן יונייטד, לואיס ואן חאל, כבר הצהיר כי "דה חאה לא רוצה לשחק כאן", ולא רושם אותו לסגל הקבוצה במשחקי הפרמיירליג.

עוד לפני הקיץ הנוכחי - חשבון הרכש של ריאל מדריד מתחילת העשור (מעונת 2010/11 ואילך) עומד על 483.5 מיליון אירו (כולל חאמס רודריגז שהגיע עבור 80 מיליון אירו, וגארת בייל שהצטרף תמורת 94 מיליון).