תקציב המדיה של ניאופרם עשוי לעבור ליוניברסל מקאן

התקציב מטופל כיום בקבוצת זניט מדיה ■ היקף הפרסום השנתי של ניאופרם עומד על כ-6 מיליון שקל, המופנים בעיקר למותגים אדוויל וצנטרום

מחריף המאבק בין קבוצת פובליסיס לקבוצת מקאן: ל"גלובס" נודע כי חברת המדיה של פובליסיס, זניט מדיה, עלולה לאבד תקציב מדיה נוסף לטובת יוניברסל מקאן. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יעבור ליוניברסל תקציב המדיה של חברת התרופות ניאופרם.

על-פי הערכות, הנהלת ניאופרם מעוניינת להעביר את התקציב, והיא אף מנהלת עם יוניברסל מגעים מתקדמים בנושא, אך הקשר החברי של בעלי הקבוצה, דוד פורר, עם יו"ר קבוצת פובליסיס ישראל, יורם באומן, עלול למנוע את מימוש המהלך.

היקף הפרסום של קבוצת ניאופרם עומד על כ-6 מיליון שקל בשנה, המופנים בעיקר לתמיכה במותגים אדוויל וצנטרום. עד לפני כ-3 שנים טיפלה קבוצת פובליסיס בתקציב הפרסום של ניאופרם על כל זרועותיו - משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי היה אחראי לקריאייטיב, וזניט מדיה לרכש המדיה. בהמשך הועבר תקציב הקריאייטיב למשרד JWT ישראל, אך המדיה, שהיא החלק הרווחי בדרך-כלל בחבילת הפרסום, נותרה בזניט.

שינויים בהנהלה

לפני פחות משנה חלו שינויים בהנהלת ניאופרם; המשמעותי שבהם היה מינויה של טלי אורן למנכ"לית ניאופרם מוצרי צריכה.

בתקופה האחרונה נראה היה כי בין ההנהלה למערך הפרסום עלו שאלות בנושאים מסחריים, שהובילו כנראה לבחינת אפשרויות אחרות. נציין כי בעבר כיהנה אורן במספר תפקידים בחברת חוגלה-קימברלי, שמערך הפרסום שלה הורכב מקבוצת מקאן ומגיתם BBDO.

אם אכן יקרום מהלך העברת התקציב עור וגידים, יש להניח כי הוא רק יחריף את החזית שנפתחה בין קבוצת מקאן לקבוצת פובליסיס. אמנם תקציב ניאופרם אינו גבוה מבחינת היקפו הכספי, אך הוא מצטרף לתקציב נוסף שמסתמן שיעבור ליוניברסל - תקציב נוברטיס.

כפי שנחשף ב"גלובס", בנוברטיס מעוניינים בהעברת התקציב, ואף התכוונו להעלות קמפיין בטלוויזיה המסחרית באמצעות יוניברסל. בזניט החליטו לא לוותר על התקציב, ושלחו מכתב לזכייניות ערוצי הטלוויזיה המסחרית - בדרישה שלא יעלו את הקמפיין באמצעות חברת מדיה אחרת, מאחר שהחוזה בין זניט לנוברטיס הוא עד 2017. לטענת זניט, אם הזכייניות יאפשרו את עליית הקמפיין, הן למעשה יסייעו להפרת הסכם.

בקבוצת מקאן סירבו להתייחס לידיעה. תגובת ניאופרם לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.