הצהיר: "שופעות ולסביות לא צריכות ללבוש שמלות שלנו" - ופוטר

מפיץ האופנה פטריק קודרק פוטר ע"י בית האופנה הרווה לג'ר לאחר התבטאות אומללה

אופנה / צילום: שאטרסטוק
אופנה / צילום: שאטרסטוק

מפיץ האופנה העצמאי פטריק קודרק העליב כמעט את כולן כשאמר בראיון לעיתון הבריטי "מייל און סאנדיי" שנשים "שופעות" ו"לסביות מוצהרות" לא צריכות ללבוש את שמלות התחבושת הצמודות המפורסמות של בית האופנה הרווה לג'ר. כעת באה התגובה: בית האופנה האהוב על-ידי הידועניות פרסם הודעה שלפיה קודרק סיים את שירותיו בעבורו.

"מותג הרווה לג'ר (Herve Leger) של מקס אזריה והחברה-האם שלו, קבוצת BCG מקס אזריה, המומים ומזועזעים מהדברים שאמר פטריק קודרק ל'מייל און סאנדיי'", אישר בית האופנה לשבועון האמריקאי Us Weekly. "הדברים שאמר קודרק אינם משקפים את הרעיונות או התחושות של מקס אזריה. המותג שלנו מעריץ חושניות, זוהר ונשיות, ללא כל אפליה".

זו הייתה תגובה מהירה של בית האופנה, שהיה נתון תחת זכוכית מגדלת תקשורתית בעקבות דבריו של קודרק שפורסמו ביום ראשון השבוע. "אם את לסבית מוצהרת ולבשת מכנסיים כל החיים, לא היית רוצה לקנות שמלה של לג'ר. לסביות היו רוצות להיות גבריות ונינוחות יותר" - זו הייתה אחת האמירות הפוגעניות של מפיץ האופנה מלונדון.

כעבור זמן קצר הקומיקאית מרגרט צ'ו הגיבה בטוויטר וקראה לעוקבות שלה להחרים את המותג. "אני זוכרת שהייתי בשנות ה-90 בחנות שנקראה horn (משחק מילים על "חרמנות"), ומישהי הוציאה מהיד שלי שמלה בטענה שהיא קטנה עליי ושאני אקרע אותה לגזרים", כתבה צ'ו. "התגובה שלי היא 'תקפצו לי, מעצבים שמביישים את הגוף שלנו. אנחנו יכולות ללבוש כל מה שמתחשק לנו, מזדיינים'. תחרימו את הרווה לג'ר".

למחרת הגיב בית האופנה בציוץ מפוחד משלו, ובו הדברים שהובאו גם ב-Us Weekly. כעבור פחות מיממה, המותג שלובשות נשים כקים קרדשיאן, קייטלין ג'נר והיידן פנטייר הודיע רשמית על פיטוריו של קודרק.