סלקום: בוחנים לרכוש את גולן טלקום

הדיווח לבורסה מגיע יום לאחר שגולן טלקום הודיעה כי היא מחפשת קונה לחברה ■ פיליפ אוזן מרוטשילד בנק משמש כבנקאי ההשקעות של גזבייה ניאל ■ אוזן ניהל בעבר את הסניף של דויטשה בנק בפריז

ניר שטרן / צילום: איל יצהר
ניר שטרן / צילום: איל יצהר

חברת סלקום מודיעה היום (ה'), בהמשך להודעת גולן טלקום מאתמול על כך שהיא מעמידה את עצמה על המדף, כי היא בוחנת אפשרות לרכוש את גולן טלקום. הודעת סלקום, הגם שהיא לכאורה מדברת בעד עצמה, אינה מעידה על כך שעסקה כזו קרובה למימוש. כל המפעילים הרלוונטיים קיבלו פנייה מבנק ההשקעות רוטשילד אך בינתיים רק סלקום הודיעה על כך לבורסה מסיבותיה שלה ושל בעלי המניות שלה.

סלקום נראית מועמדת טבעית לרכוש את גולן טלקום משום שגולן חיסלה את הרשת שלה והיום היא מתארחת ופועלת על הרשת של סלקום כמפעיל וירטואלי. יחד עם זאת לא ברור מהיכן בעלי המניות בסלקום יגייסו את ההון הדרוש לעסקה לאור מצבה הפיננסי של IDB.

את העסקה מוביל פיליפ אוזן, מבנק ההשקעות רוטשילד. אוזן היה בעבר מנהל דויטשה בנק פריז והוא מקורב לאיש העסקים גזבייה ניאל שהוא שותפו של מיכאל גולן בגולן טלקום. אוזן הוא זה שבשנה האחרונה פועל כדי לנסות ולהגיע לעסקה לרכישת גולן והוא נפגש עם כל בעלי המניות של החברות הסלולריות הגדולות בישראל כדי להבהיר להם שהאסטרטגיה של גולן היא לנסות ולהוריד את מחירי החברות לתחתית ואז להשתלט על אחת החברות. זו הייתה האסטרטגיה המוצהרת של גולן לכל אורך הדרך, ונשאלת השאלה מדוע כעת הוא החליט להעמיד את החברה למכירה בצורה כל כך דרמטית.

לפני כחודש ימים פורסם ב"גלובס" שאוזן "עושה סיבוב" נוסף אצל המפעילים. יותר מכל דבר אחר, היה ברור שאוזן ומיכאל גולן, ידעו שהידיעה תדלוף והם שמחו על כך משום שזה משרת את האינטרסים שלהם לנסות ולהפעיל לחץ על משרד התקשורת להעניק הקלות לגולן טלקום.

הלחץ הראשוני לא עשה את שלו ומשרד התקשורת לא מיצמץ. לכן החליטו להוציא לפועל מהלך חדש שמטרתו לזעזע את השוק - לפנות לכל המפעילים, ולהודיע על כך שהחברה עומדת למכירה.