עובדי בזק ייהנו מתוספות שכר של עד 7% בשנה ובונוסים מוגדלים

הסכם קיבוצי בחברה: בזק תוכל לפטר עד 203 עובדים קבועים מדי שנה ■ עלות ההסכם: 280 מיליון שקל

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

ועד עובדי בזק והנהלת החברה השיגו הסכם קיבוצי המאריך את יחסי העבודה בחברת התקשורת עד סוף שנת 2021. במסגרת ההסכם, יזכו העובדים לתוספות שכר קבועות ובונוסים מוגדלים, ואילו ההנהלה תוכל לפטר עד 203 עובדים קבועים מדי שנה. בזק מעסיקה היום כ-6,500 עובדים ו-200 מהם יקבלו קביעות השנה.

ההסכם קובע כי עובדי בזק ייהנו מתוספות שכר שנתיות של עד 7%, הגדלת הבונוס השנתי ב-20% ושיפור תנאי הפרישה מהחברה. ההסכם קובע גם שבזק לא תוציא עבודות למיקור חוץ.

עלות ההסכם נאמדת בכ-280 מיליון שקל עד תום 2021. כאמור, ההסכם גם משפר את תנאי הפרישה מהחברה, כך שעובדים שייצאו לפרישה מוקדמת יקבלו תנאים טובים יותר מהנהוג עד כה, ובין היתר תינתן תוספת ממוצעת של 10% לפנסיה מעבר לנהוג כיום.

"התיקון להסכם משפר את תנאי ההעסקה של כלל העובדים בבזק: העובדים הקבועים, העובדים המועסקים על בסיס חודשי ושעתי. ההסכם גם משפר את תנאי הפרישה בחברה, ומגדיל את תקציב הבונוס לעובדים", מסרה ההנהלה. "יש לציין כי ההסכם שם דגש ייחודי על בעלי השכר הנמוך בחברה, מתוך הבנה שיש לקדמו ולהבטיח לו שכר הולם וביטחון כלכלי".

שלמה כפיר, יו"ר ועד עובדי בזק, הוסיף כי "ההסכם מהווה פריצת דרך בעיקר לעובדים החדשים ומרחיק את כל בעלי השכר הנמוך משכר המינימום. ההסכם מבטיח את התעסוקה לעובדים לשנים הבאות, על ידי כך שהעבודה תתבצע רק על ידי עובדי בזק ולא מעובדים בחברות חיצוניות".