פלייטק חושפת: ביצועי TradeFX נחלשו משמעותית ברבעון

החברה טוענת כי במאי וביוני הכנסות פעילות חוזי ההפרש TradeFX היו נמוכות ב-5% מהתקופה המקבילה אשתקד בגלל תנודתיות נמוכה בשוקי ההון

החל מהרבעון השני של השנה, לענקית הפלטפורמות לאתרי הימורים מקוונים פלייטק יש סעיף חדש בדוחותיה: חטיבה פיננסית (Financial Division). חטיבה זו כוללת את פעילות שלוש חברות הפורקס שרכשה החברה עד כה: TradeFX (פעילות חוזי ההפרש הפרטית של טדי שגיא, בעל השליטה בה); Plus500 (מפעילת זירת המסחר המקוון בחוזי הפרש, CFD, שנסחרת ב-AIM ורכישתה אושרה בשבוע שעבר על ידי בעלי המניות של פלייטק); ו-Ava Trade הפרטית של עמנואל קרוניץ ונגב נוסצקי.

Plus500, שנרכשת תמורת 708 מיליון דולר, היא ציבורית, ולכן תוצאותיה הכספיות ידועות לכל. Ava Trade נרכשת תמורת 105 מיליון דולר, ורכישתה צפויה להיסגר לקראת ספטמבר ולכן תוצאותיה השנה עדיין לא כלולות בדו"חות פלייטק. לעומתן, רכישת TradeFX הושלמה בתחילת מאי האחרון ולכן תוצאותיה למחצית הראשונה של השנה, שלא היו ידועות עד כה, נחשפו בדו"חות פלייטק לתקופה זו שפורסמו ביום חמישי האחרון.

פלייטק, רק נזכיר, שווה 4.3 מיליארד דולר - רמת שיא כמו השוק כולו. ממחיר שיא של 9.24 ליש"ט איבדה המניה 7.2%. הכנסות החברה עמדו במחצית הראשונה של השנה על 286 מיליון אירו, עלייה שנתית של 33%, ואילו ה-EBITDA עמד על 113 מיליון אירו, עלייה שנתית של 16%.

ועכשיו נחזור לנתוני TradeFX, מפעילת זירת מסחר בחוזי הפרש ואופציות בינאריות ששינתה את שמה לאחר הרכישה ל-Markets. חוזי הפרש ואופציות בינאריות הם כלי מסחר מאוד פופולריים בתקופות בהן התנודתיות בשוקי ההון מאוד גבוהה, למעלה או למטה (פירוט בהמשך). מלבד פעילות זו, TradeFX מספקת פלטפורמת מסחר למפעילי זירות מסחר, דהיינו שירותי B2B בצד שירותי B2C. פלייטק שילמה לשגיא 208 מיליון אירו (233 מיליון דולר) עבורה, ועשויה להעביר לו עד 250 מיליון אירו נוספים (280 מיליון דולר) בתנאי ש-TradeFX תעמוד באבני דרך מסוימות בשנת 2017.

מדו"חות פלייטק עולה כי במחצית הראשונה של השנה עמדו הכנסות TradeFX על 48.2 מיליון דולר, גידול שנתי של 60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מכיוון שברבעון הראשון מדובר היה על הכנסות של 27.6 מיליון דולר, ברבעון השני מדובר היה על 20.6 מיליון דולר, ירידה רבעונית של 25%. ואכן, פלייטק מציינת כי במהלך מאי ויוני הכנסות TradeFX היו נמוכות ב-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בגלל תנודתיות נמוכה בשוקי ההון - כאמור הבסיס להיקפי מסחר גבוהים בחוזי הפרש ואופציות בינאריות.

כפועל יוצא ומבדיקה שערך "גלובס", השורה התחתונה של TradeFX נחלשה משמעותית, וה-EBITDA ברבעון השני היה שולי, 1.3 מיליון דולר לעומת 12.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. פלייטק מציינת בדו"חותיה כי תרומת TradeFX לשורות התחתונות שלה, EBITDA ורווח נקי, הייתה שולית במאי-יוני.

התוצאות הכספיות של TradeFX
 התוצאות הכספיות של TradeFX