רשת השיקה את לוח השידורים: מחזירה למסך את "הישרדות"

בנוסף כולל הלוח מותגי ריאליטי ותיקים כמו "המרוץ למיליון", "The Voice" ו"משחקי השף", לצד דרמות מקור כמו "המדרשה", "פרודים", "בלתי הפיך" ו"משפחה דלמטית"

זכיינית ערוץ 2 רשת הציגה היום (ב') את לוח השידורים החדש שלה לשני הרבעונים הבאים, שעיקרו המשך ההתמקדות בצפייה המשפחתית.

הלוח החדש כולל מצד אחד מותגי ריאליטי ותיקים, כמו "המרוץ למיליון", "The Voice" ו"משחקי השף"; אך חוד החנית אמור להיות התוכנית "הישרדות", שתחזור למסך לאחר היעדרות של 3 שנים מהמסך וקרב משפטי מול ערוץ 10. בנוסף מתהדרים ברשת בדרמות ישראליות מקוריות כמו "המדרשה", "פרודים", "בלתי הפיך" ו"משפחה דלמטית".

"משנה לשנה מספידים גורמים אינטרסנטיים את הטלוויזיה", אמר אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת, "אך הטלוויזיה הולכת ומתחזקת לא רק בארץ אלא גם בעולם".

כתמיכה לדבריו הציג טוביהו נתונים מהעולם, לפיהם היקף שוק הברודקאסט והכבלים עמד ב-2015 על 705 מיליארד דולר, לעומת 676 מיליארד דולר ב-2014. הצפי ל-2016 הוא 748 מיליארד דולר.

טוביהו הציג גם את ההתחזקות של ערוץ 2 כולו, עם עלייה ברייטינג הממוצע שעמד השנה על 24.7% - כמעט חזרה לשיא של 2013, אז עמד הרייטינג הממוצע על 25.8%.

טוביהו ציין גם את יחסי ההמרה הגבוהים (הרייטינג של קהל ספציפי מבוקש בתוך כלל הרייטינג) שיש למפרסמים בקרב רוב הקהלים בתוכניות רשת; זאת, לדבריו, בשל אופי התוכניות המשפחתיות, המביאות על כל נקודת רייטינג יותר עיניים צופות (רייטינג מודד את מספר המכשירים הפתוחים על תוכנית מסוימת, אך לא את מספר העיניים הצופות באותה עת, ע' ב' ל').

לדברי טוביהו, "בגלל אופי הצפייה, כל נקודת רייטינג שווה יותר ברשת. גמר 'אקס פקטור' ניצח את גמר 'מאסטר שף' מבחינת עיניים צופות - למרות שהוא לא ניצח אותו ברייטינג. גורמים אינטרסנטיים מדברים על צעירים שעוזבים את מסך הטלוויזיה, אבל הנתונים מראים שהם לגמרי שם. מפרסמים מחפשים את הצעירים, ומבחינת יחסי המרה חלקם ברשת הוא הכי גבוה. למעשה, רשת מנצחת מבחינת יחסי המרה בכל הקהלים - פרט לגילאי 55 פלוס".

טוביהו הוסיף כי פרט ליחסי ההמרה חשוב מאוד להתייחס גם לאימפקט הפרסום, שנובע בין היתר מסביבת התוכן שבה משודר הפרסום: "אנחנו מחפשים כל העת לייצר תכנים חיוביים, כי יש קשר בין המותג לתוכן. כשהתוכן חיובי, האימפקט גבוה יותר מאשר בתוכן פוגע. לכן אנחנו מפעילים מסננת לגבי איכויות התוכן".