"אם יתחילו מחר ירידות בגלל הפדרל ריזרב - קנו מניות"

איילת ניר לקראת הודעת הריבית של הפד מחר: "מבחינת השווקים, הגיע הזמן להסיר את העננה הזו"

ג'נט יילן / צילום: רויטרס
ג'נט יילן / צילום: רויטרס

איילת ניר, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות יצירות, מקווה שהפדרל ריזרב יעלה מחר (ה') את הריבית בארה"ב וקוראת למשקיעים לנצל את הירידות - אם יהיו - ולקנות מניות.

מומחים בוול סטריט חלוקים בדעתם באשר לשאלה מה יעשה מחר הפד. כמחצית מהם סבורים כי הבנק הפדרל יעלה את הריבית, והשאר סבורים כי הוא ימתין. סוחרים בוול סטריט הזהירו בימים האחרונים מתנודתיות חריפה בשווקים בעקבות החלטת הריבית וחלקם צופים ירידות חדות כתגובה ראשונית - ואז התאוששות.

"בשבוע האחרון ציטטו בבלומברג דברים שאמר סטנלי פישר עוד לפני שהתמנה לתפקיד סגן יו"ר הפד, והוא אמר ש'אין להפריז ביתרונות של המתנה עד שהמצב יתבהר'", כותבת ניר בסקירה שפרסמה היום. "פישר גם טען במספר ראיונות שנתן לאחרונה, כי תמיד קיימת רמה מסוימת של אי ודאות, וצריך להכיר בכך, וכי מאחר והמדיניות המוניטרית משפיעה בפיגור, הרי שאם הפד ימתין, הרי שהוא עשוי לגלות כי הוא המתין יתר על המידה".

אמנם ציפיות האינפלציה נמוכות ואינן מהוות סיבה להעלאת הריבית, אך ניר סבורה כי הפד עשוי לעשות זאת כדי להתחיל בתהליך "נרמול" המדיניות המוניטרית. לדבריה, "העלאה אחת מתונה לא תפגע בהתאוששות הכלכלית. אני שותפה לדעתו של פישר, כי בכל נקודת זמן ימצאו סיבות אלו ואחרות למה לא נכון להעלות את הריבית, וכי יש מחיר להותרת הריבית ברמה אפסית לאורך זמן. לכן אני סבורה כי רצוי שהפד יעלה את הריבית כבר מחר".

ומה צפוי לקרות בשווקים להערכתה? "מבחינת השווקים, הגיע הזמן להסיר את העננה הזו, במיוחד משום שאני מעריכה שההעלאה הבאה לא קרובה, כלומר גם אני בקרב המצדדים ב-One and Done, קרי העלאה בודדת והמתנה לפחות מספר חודשים עד להעלאה הבאה, ואם תועלה הריבית מחר, יש להניח כי זה גם יהיה המסר שיעביר הפד לשווקים.

"בנוסף, אני מעריכה שהעלאת ריבית מתונה מחר די מתומחרת בשווקים, כך שאם ירשמו ירידות חדות במחירי האג"ח או המניות בתגובה להודעה (למרות שלא מדובר בהפתעה מוחלטת), עשוי הדבר לייצר הזדמנות קנייה".