מדד הפרסומות ביו-טיוב לחודש אוגוסט: פאנטה שוב בראש

המפרסמים בדיגיטל ממשיכים לנסות ליצור תוכן אמיתי ולא להיצמד לפרסומות הקלאסיות מהטלוויזיה

מפרסמים הישראלים באינטרנט ממשיכים לנסות לאתגר את העיניים של הגולשים הישראלים, עם תוכן אמיתי ומרחק גדול ככל שניתן מהתבנית של פרסומת עם סלוגן ומוצר שנדחף אל מול העיניים. שתיים מתוך 5 הפרסומות המובילות במדד הפרסומות של יו-טיוב ישראל ו"גלובס" לחודש אוגוסט הן בכלל קליפים מוזיקליים - אחד מהם כלל לא מראה את המותג או המפרסם, והשני מצליח להביא ערך לגולש גם כשהמותג מופיע על המסך. 3 הפרסומות האחרות דבקות בסוד ההצלחה שכבר הביא כמה מהמותגים למדד הפרסומות בעבר.

במקום הראשון מופיעה פרסומת מבית המשקה המוגז פאנטה, מותג שכבר כיכב כאן בעבר באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. במסגרת סדרת סרטוני האנימציה Want a Fanta, הפעם מדובר בגיבור פרנקו שמתבלבל בין החברה שלו לבין התוכי שלה. הסלוגן מופיע כרגיל רק בסוף, כשהמוצר המאויר מופיע לאורך כל הפרסומת, אך גם בסופה יש התייחסות מעשית אליו. הסרטון גרף במהלך חודש אוגוסט 1.32 מיליון צפיות, לצד כ-100 שיתופים ביו-טיוב ובפייסבוק יחד, וכ-150 לייקים ביו-טיוב.

דנית מככבת בחו"ל

במקום השני נמצא חברת תלמה, שממשיכה למתוח בגאונות את המותג של דנית זמרת החתונות, כדי לקדם את דגני הבוקר שלה. הפעם מדובר בהמשך ישיר לפרסומת האחרונה על דנית שמנסה את מזלה בחו"ל תחת השם "דניז"; וכאמור, מדובר על קליפ לכל דבר, שלא מופיע בו המפרסם או המותג כלל וכלל. הקליפ שיצר משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, הביא ל-730 אלף צפיות במהלך אוגוסט - 72% מהן היו אורגניות ולא כאלה שקודמו בתשלום על-ידי המפרסם. ראיה לכך אפשר למצוא בנתוני השיתוף המסיביים שלו ברשתות החברתיות - מעל 14 אלף שיתופים ביו-טיוב ויותר מ-15 אלף לייקים בפייסבוק.

במקום השלישי מפציע יובל סמו עם סדרת הפרסומות המשעשעת שלו לישראכרט, שכבר כיכבה כאן במדור לא אחת. הפעם מדובר בקידום אפליקציה חדשה בשם "neighbor" של היזם אלישע כהן, שמשמשת לניהול ולתשלום כספי ועד הבית. ישראכרט הלכו לכיוון של תשדיר בחירות לוועד הבית עם הומאז' לתשדירי התעמולה של הבחירות הכלליות לכנסת. משם והלאה זה הולך ומשתפר. לאחר סדרה של תשדירי בחירות, הגולש מופנה להצביע לאחד משני המועמדים, מה שבהחלט מייצר מעורבות ורלוונטיות אצל הצופים. הפרסומת זכתה ל-717 אלף צפיות, לצד כמה עשרות שיתופים ולייקים בפייסבוק וביו-טיוב.

במקום הרביעי נמצא הזמר נדב גדג', שנבחר לשיר את ההמנון הרשמי של אירוע הקיץ של קוקה-קולה Summer Love. הפרסומת, שיצר משרד הפרסום לצעירים teenk מראה בשוטים בודדים את בקבוקי השתייה של קוקה-קולה, ובשאר הזמן זהו קליפ לכל דבר. הפרסומת הביאה 669 אלף צופים במהלך אוגוסט, עם כ-1,900 לייקים וכ-650 שיתופים ביו-טיוב.

במקום החמישי והאחרון בדירוג פרסומת מבית היוצר של הוט ומשרד הפרסום ראובני-פרידן, שמביאה את הפורמט האהוב על חברת הכבלים - שימוש בכוכבי אחת מסדרות הדגל לטובת פרסומת. הפעם היו אלה כוכבי "זגורי אימפריה", שנקראו לדגל כדי לקדם מבצע של הוט מובייל והפרסומת הביאה ל-664 אלף צפיות במהלך אוגוסט, לצד כ-180 שיתופים ביו-טיוב ועשרות שיתופים בפייסבוק.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי vidIQ, חברה אמריקאית הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

מדד הפרסומות החודשי
 מדד הפרסומות החודשי