83 ק"מ לליטר: המרצדס החדשה שמעוררת עניין עצום

מרצדס סוללת את הדרך למכוניות דור העתיד שיעלו בקרוב על הכבישים הבאה עם מכונית היברידית חדשה ומשופעת בחידושים, המסוגלת לשנות את צורתה תוך כדי תנועה

לצד עדכוני דגמים קיימים תערוכת פרנקפורט היוותה גם במה לכמה דגמי קונספט מסקרניים שספק אם יגיעו אי פעם לכדי ייצור סדרתי - והנה כמה מהדגמים הבולטים שהוצגו.

ניסאן חשפה את הגריפז קונספט, רכב קרוסאובר המשלב מוטיביים ספורטיביים רבים. יחידת הכוח השל הגריפז היא היברידית המפיקה 107 כוחות סוס המנוע החשמלי שואב את כוח ממנוע בנזין בדיוק כמו הדגם הניסאן ליף EV. העיצוב החיצוני תואם את הרוח העיצובים שהורגלנו אליה מניסאן שבחזית מתנוסס גריל הוי המוכר, פנסי החזית והפנסים האחוריים הם בצורת בומרנג, הגג נמוך, הדלתות נפתחות כלפי מעלה והמראה הכללי מאוד מוחצן ומחודד כיאה לדגם קונספט. עושה רושם שאת הגריפז לא נפגוש בפס הייצור אך כנראה חלק ממאפייני העיצוב יזלגו לדגמים אחרי של ניסאן בעתיד.

כמו בכל תערוכה גדולה גם בפרנקפורט הייתה מכונית אחת שבלטה מעל כולם בייחודיות והחדשנות שלה. הפעם היה זה תורה של מרצדס להציג מכונית שמשנה את צורתה תוך כדי תנועה ולהפוך למעין רובוטריק בשם Intelligent Aerodynamic Automobile או בראשי תיבות IMM.

הדגם העתידני משנה את עיצובו לטובת שיפור מקדם הגרר המשפיע על צריכת הדלק, קצרה היריעה מלתאר את כל השינויים שעושה המכונית בעת תנועה אך נספר כי היא שופעת בחלקים נעים המשנים אם מיקומם וזוויתם בעת נסיעה, אחד הבולטים שבניהם היא זנב המכונית שמתארכת לאחור, סה"כ כלל השינויים מצמצמים את מקדם הגרר שנמוך מלכתחילה מ-0.25 ל-0.19. הודות למקדם הנמוך ולמנוע היברידי, במרצדס מדווחים על צריכת דלק של 83 ק"מ לליטר. כרגע כאמור מדובר על דגם קונספט בלבד המציג את השלב הבא - לאחר המהפכה ההיברידית - במאבק הגלובלי בצמצום זיהום האוויר.

אילו עוד דגמים הוצגו? צפו בסרטון המצורף.