גאדג'טים: סמארטפון צרפתי ב-1,200 ש' - עושה את העבודה

ה-50 Diamond של חברת Archos הצרפתית מפתיע לטובה: אומנם אין לו מצלמה טובה במיוחד, אבל בשאר הדברים הוא בהחלט עולה על הציפיות 

 

ארקוס/צילום:אלון רזניק
ארקוס/צילום:אלון רזניק

קטגוריית הסמארטפונים ברמת המחיר הזולה-בינונית נשלטת על-ידי יצרניות סיניות ודרום קוראיניות, לכן נדיר למצוא חברה צרפתית הפועלת בתחום זה (או בכלל בשוק הסמארטפונים). חברת Archos מוכרת לחלק מהצרכנים משוק נגני המוזיקה, אבל היא מנסה את מזלה בעולם העמוס של טלפונים סלולריים. דגם ה-Diamond 50 נמכר במחיר אטקרטיבי מאוד ברשת באג ולכן כדאי מאוד לראות מה הוא מציע.

מסך: איכות התצוגה בסמארטפונים הנמכרים בכ-1,000 עד 2,000 שקל היא בדרך כלל ברזולוציית Full HD והדיאומנד לא שונה בזה. הדיאומנד מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ' והתצוגה שלו בהחלט טובה לקטגוריה שלו. רמת התאורה האחורית בסך הכל טובה ואפילו שינוי התאורה האוטומטי מתבצע בצורה מספקת.

ממשק: הדיאמונד מגיע עם ממשק אנדרואיד נקי, ללא תוספות מיותרות מצד היצרנית. משתמשים רבים מעדיפים את הסמארטפון שלהם בתצורה הזו. עצוב מאוד לגלות, שלמרות שארקוס לא צריכה להשקיע בממשק משלה, המכשיר עדיין מגיע עם גרסת אנדרואיד מיושנת - קיטקט. שדרוג לגרסת לוליפופ אמור להגיע בקרוב, אבל במהלך הסקירה הוא עדיין לא היה זמין. לסמארטפון יש כפתורים יעודיים להפעלה שלו, אלו מופיעים מתחת למסך באופן קבוע. קצת מפריע שבזמן שמתקבלת שיחה, יש השהייה יחסית ארוכה עד שמופיע על המסך זיהוי המתקשר.

עיצוב: הדיאמונד מגיע בשני צבעים: שחור וצהוב זרחני. צבע זה מאוד מזכיר את הווסט שצריך ללבוש כאשר עוצרים את הרכב בכביש מהיר. המראה שלו סטנדרטי, כולל שוליים יחסית עבים למסך. העובי עומד על 8 מ"מ והמשקל 142 גרם.

חומרה: ארקוס מציעה חומרה מוצלחת לסמארטפון ברמת המחיר שלו, והוא עובד בצורה חלקה. מעבד סנפדרגון 615 של קוואלקום עם שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 1.5 ו-1 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 16 ג'יגה. בנוסף, יש חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון ואפילו תמיכה בטכנולוגיית NFC לחיבור לאביזרים שונים. הסמארטפון עבד בצורה טובה ולא היה סימני גיגמומים או איטיות כמו בחלק מהדגמים הנמכרים באותה רמת מחיר, כאשר גם קליטת ה-GPS היתה מהירה. חובבי הטיסות לחו"ל ימצאו כאן תמיכה בשני כרטיסי סים.

מצלמה: המצלמה היא לא החלק הכי מוצלח בסמארטפון הזה. תוצאות הצילום בינוניות, בעיקר מגורענות, גם במקומות עם תאורה טובה רמת הפרטים בתמונות לא מספיק גבוהה. החיישן של המצלמה האחורית ברזולוציית 16 מגה פיקסל, בעוד שהקדמי המיועד לצילומי סלפי מגיע עם 8 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית מספקת תמונות באיכות ירודה. הממשק של המצלמה לא מושקע במיוחד, הוא עמוס בתפריטים לא ברורים ולא ממש ידידותיים.

סוללה: הסוללה של הדיאמונד שורדת עד שעות הלילה המאוחרות (קיבולת 2700 מיליאמפר/שעה).

בשורה התחתונה, ארקוס מפתיעה לטובה עם ה-50 דיאמונד. אומנם אין לו מצלמה טובה במיוחד, אבל בשאר הדברים הוא בהחלט עולה על הציפיות.

מחיר: 1,200 שקל ברשת באג.

ציון: 8.5.