דיווח: מנהיג דאע"ש לא נהרג בתקיפה של צבא עיראק

צבא עיראק הודיע כי חיל האוויר תקף שיירת רכבים, שכללה את אבו בכר אל-בגדאדי, במחוז אנבאר שבמערב המדינה ■ בתחילת השנה דווח כי אל-בגדאדי נפגע קשה בתקיפה אמריקאית - ואף נותר נכה

צבא עיראק הודיע היום (א') כי מטוסי חיל האוויר במדינה תקפו את שיירתו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, במחוז אנבאר שבמערב המדינה. למרות זאת, מספר שעות לאחר ההודעה דווח כי מנהיג הארגון הרצחני לא נהרג במתקפה.

בתחילת השנה דווח כי אל-בגדאדי נפגע בתקיפת חיל האוויר האמריקאי בצפון עיראק, וכחודשיים לאחר מכן דיווח ה"גארדיאן" הבריטי כי אל-בגדאדי נותר נכה כתוצאה מהתקיפה. לפי הדיווח, הטרוריסט הבכיר סובל מפגיעה בעמוד השדרה, והוא מטופל במקום מסתור על-ידי שני רופאים אישיים שמגיעים אליו ממעוז הארגון שבמוסול.

במאי הפיץ דאעש קטע קול שבו נשמע לכאורה מנהיג הארגון, לאחר שלא נראה או נשמע בקולו חודשים. בסרטון קרא אל-בגדאדי למוסלמים ברחבי העולם ל"שלב זרועות" ולהילחם בשם הארגון

בנוסף, לפני חודשים אחדים הודיע משרד ההגנה העיראקי כי אבו עלאא אל-עפרי, האיש השני בחשיבותו בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וסגנו של אל-בגדאדי, נהרג בתקיפת מטוסי הקואליצייה הבינלאומית הלוחמת בארגון בהובלת ארצות-הברית. על-פי ההודעה, שהסתמכה על מידע שהגיע מגופי המודיעין העיראקיים, כוחות הקואליציה תקפו מסגד שבו נפגש אל-עפרי עם בכירים נוספים בארגון בעיר תל עפר, במחוז נינוה שבצפון-מערב עיראק.