שתי חברות ישראליות יצטרפו לחממה של האיש העשיר בהודו

eLoan, שפיתחה פלטפורמה להלוואות חברתיות, וחברת האבטחה InQSec ייקחו חלק במחזור השני של חממת הסטארט-אפים NextGen Hub של קונצרן Reliance Industries שבבעלות מוקש אמבאני, שהונו מוערך ב-19 מיליארד דולר

מוקש אמבאני / צילום: רויטרס
מוקש אמבאני / צילום: רויטרס

שני סטארט-אפים ישראלים בדרך להודו: החברות eLoan, שפיתחה פלטפורמה להלוואות חברתיות, וחברת האבטחה InQSec נבחרו לקחת חלק במחזור השני של חממת GenNext Hub, שאותה מפעיל הקונצרן Reliance Industries שבבעלות מוקש אמבאני, האיש העשיר בהודו, ביחד עם מיקרוסופט ונצ'רס. אמבאני נחשב להודי העשיר בעולם והונו הוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-19 מיליארד דולר.

לפני מספר חודשים פרסמה סוכנות הידיעות בלומברג כי אמבאני, שנחשב לאחד מ-40 האנשים העשירים בעולם, בוחן השקעות בסטארט-אפים בישראל, בבריטניה ובעמק הסיליקון כדי לשלב אותם בתחומי המסחר המקוון ושירותי הטלפוניה בהודו, שאליהם הוא קשור.

אמבאני הוא כאמור הבעלים של חברת Reliance Industries, שפועלת בעולמות האנרגיה, טקסטיל, קמעונאות ותקשורת, מעסיקה כ-24 אלף עובדים ונסחרת לפי שווי של 44.9 מיליארד דולר. החברה ערכה במאי השנה כנס טכנולוגי שבו לקחו חלק גם סטארט-אפים ישראלים, בהם SimilarWeb, Celltick וחברת Perion.

השוק ההודי נחשב לאחד השווקים החמים בעולמות האינטרנט והטכנולוגיה ולאחד המתפתחים שבהם וכך, מעבר לכסף הגדול של מובאני, היכולת להגיע למשתמשים רבים דרך הקשרים של Reliance אמור לקסום ללא מעט יזמים.

חברת eLoan מתווכת בין אנשים לווים לאנשים מלווים דרך פלטפורמה שמעניקה הלוואות עד 200 אלף שקל בפריסה של עד שש שנים ובתנאי ריבית לכאורה הוגנים ונמוכים מול חלופות אחרות הקיימות במערכת הבנקאית כיום. החברה הוקמה על-ידי עמית לוינשטיין, יגאל אלקסלסי ויורם גביש ובאפריל השנה מכרה 19.9% מהחברה לבית ההשקעות מיטב דש. חברת InQSec פיתחה פלטפורמה תקשורת מאובטחת שמאפשרת חיבור בין שני צדדים דרך רשתות, מערכות ומכשירים.

לדברי מנכ"ל ומייסד משותף של eLoan, עמית לוינשטיין, "בחירתו של קונצרן Reliance Industries בנו מהווה עבורנו הזדמנות לדריסת רגל בהודו, הנחשבת כיום למעצמת הטכנולוגיה מספר אחת בעולם. במסגרת החממה אני סמוך ובטוח שנביא לצרכן ההודי את המוצר המתאים ביותר עבור צרכיו".

החממה הינה כאמור בשיתוף עם מיקרוסופט ונצ'רס, שמשמשת כחברה המובילה את תחום המנטורינג בחממה. לדברי ראניש מנון, דירקטור לשיתופי פעולה במיקרוסופט, "עצם העובדה שיש לנו חברות סטארט-אפ מישראל מצביע על בשלותה של הסטארט-אפ ניישן של הודו".