עיכוב בהנפקת חברת הסייבר סייפ-טי בבורסה

סייפ-טי רוצה לגייס כ-33 מיליון שקל ■ הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2015 עמדו על 134 אלף דולר בלבד, והיא רשמה הפסד גולמי של 47 אלף דולר

סייבר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חוסר הוודאות שהתעורר בימים האחרונים בשוק המקומי על רקע האירועים הביטחוניים מעכב את תוכניות הנפקת המניות הראשונית של חברת הסייבר סייפ-טי (Safe-T), שנועדה להיות הנפקת האקוויטי השלישית בסך הכול בתל אביב השנה.

בשבוע שעבר פרסמה החברה טיוטת תיקון תשקיף במטרה לבצע גיוס תוך זמן קצר, אולם התנודתיות שנרשמה בבורסה בתל אביב מאז, על רקע המתיחות הביטחונית, דחתה את ביצוע המהלך. מהחברה נמסר היום כי ההנפקה עדיין עומדת על הפרק וטרם בוטלה.

מוקדם יותר השבוע פרסמה כאמור סייפ-טי טיוטת תיקון תשקיף לקידום המהלך. סייפ-טי רוצה לגייס כ-33 מיליון שקל. הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2015 עמדו על 134 אלף דולר בלבד, והיא רשמה הפסד גולמי של 47 אלף דולר. בקופת החברה היו בסוף יוני השנה רק 635 אלף דולר ורואי החשבון שלה צירפו לדוחות הערת "עסק חי".

מטיוטת התשקיף עולה כי מצוקת המזומנים שבה נתונה החברה הובילה את סייפ-טי לחתום בחודש אפריל על הסכם עם קבוצת משקיעים, שלקחה על עצמה את מימון העלויות הכרוכות בהנפקה. זאת, במחיר דילול עתידי אגרסיבי, של כ-15% מהון המניות, במחיר של פחות מחצי לעומת מחיר ההנפקה לציבור. קבוצת המשקיעים כוללת את פעיל שוק ההון שלומי שני (נגדו הוגש בתחילת השנה כתב אישום על-ידי מחלקת ני"ע בפרקליטות), את דרור עצמון ואת החברה הבורסאית טכנופלס ונצ'רס.