שטייניץ: "אבו מאזן מסית נגד יהודים - כמו תעמולת הנאצים"

שר האנרגיה בוושינגטון: "הוא המסית מס' 1 בעולם כולו נגד העם היהודי" ■ "הסאב-טקסט של מסריו: להשמיד את העם היהודי, 'עם של חזירים וקופים', ולמחוק את מדינת ישראל" ■ איום לא כל-כך מרומז: "זו שאלה טובה מדוע הוא בכלל צריך להישאר על כסאו"

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

מסתמנת עליית מדרגה משמעותית בקמפיין הישראלי נגד נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), לקראת הפגישה המתוכננת בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, בברלין בימים הקרובים, ולאחר מכן פגישתו של קרי עם עבאס בירדן, במאמץ לשכך את גל האלימות שגואה בישראל.

בשיחה עם כתבים בוושינגטון במהלך הכנס השנתי של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC), תקף שר האנרגיה, יובל שטייניץ, את עבאס בביטויים חריפים ביותר, העלה ברמיזה אפשרות שהוא מעורב בהברחות נשק לרשות הפלסטינית ואף שיגר לעברו איום לא כל-כך מרומז: "זו שאלה טובה מדוע עבאס בכלל צריך להישאר על כסאו".

"לדבר על 'חלקו' של עבאס במסע הטרור הרצחני בישראל זה אנדרסטייטמנט של השנה", אמר שטייניץ. "הוא לבדו אחראי על כל מה שמתרחש. הוא המסית מספר 1 בעולם כולו נגד העם העם היהודי ונגד מדינת ישראל, הן מבחינת רמת האנטישמיות במסריו והן ברמת האינטנסיביות של מסע ההסתה. הוא גרוע יותר מיאסר ערפאת. למעשה, ההסתה האנטישימית של עבאס כמוה כהסתה הנאצית נוסח דר שטירמר לפני ובמהלך מלחמת העולם השניה. בספרי הלימוד של ילדים פלסטיניים אנו מוצאים קטע על ילדה פלסטינית שחלמה על אדולף היטלר ושיבחה אותו בחלומה על הצלחתו בהרג יהודים רבים כל-כך".

"יתר על כן, בניגוד לערפאת, עבאס מקפיד - ומצליח - לא להיות מעורב ישירות בטרור", המשיך שטייניץ. "כך, למשל, הוא מצליח להישאר מחוץ לפרשיות של הברחת נשק לפלסטינים, דוגמת אוניית הנשק Karine A, פרשה עם טביעת אצבעותו של ערפאת עליה".

"באנגלית הוא מדבר נגד הטרור", המשיך השר. "אך כשבוחנים את המסרים שלו בערבית, הסאב-טקסט שלהם ברור: להשמיד את העם היהודי, להיפטר מ'בני הקופים והחזירים' ולמחוק את מדינת ישראל. כבר מגיל רך מקבל כל ילד פלסטיני את המסר שצריך להרוג יהודים ואמצעי התקשורת הפלסטיניים מפמפמים לו את המסר הזה יום אחרי יום. לכן עבאס הוא האשם המרכזי במסע הטרור הנוכחי".

שטייניץ ציין כי אשתקד, בשיחה עם סטודנטים ישראליים, נשאל עבאס על ההסתה הפלסטינית והוא הודה: 'זה נכון. אנו מרעילים את האווירה'. אך מאז הוא המשיך בהסתה. כאשר ילד פלסטיני בן 13 מנסה לשחוט ילד יהודי בן 13, הוא לא מונע ע"י תסכול מהמצב המדיני. הוא פשוט עבר אינדוקטרינציה שצריך להרוג יהודים".

 

השר ציין כי על רקע פעילות ההסתה הזו, עבאס אינו פרטנר לשלום אם הוא לא יפסיק לחלוטין את מסע ההסתה. "זו שאלה טובה מדוע הוא בכלל הוא צריך להישאר על כסאו, אם כי לא אנחנו בחרנו בו, ולמה יש מי שרואים בו פרטנר לשלום", הוא הוסיף. לדבריו, ישראל הבהירה לא פעם שאין לה שום כוונה לשנות את הסטטוס-קוו על הר הבית, אך עבאס אמר, בקולו, שישראל שואפת להרוס את מסגד אל-אקצא.

יש הערכות כי התעצמות הקמפיין הישראלי נגד עבאס נועדה לקבוע את סדר היום של הפגישה המשולשת בין נתניהו לקרי בברלין, לנוכח חששות שקרי ידרוש משני הצדדים, ישראל והפלסטינים, לעשות ויתורים כדי לפוגג את המתיחות. "הגיע הזמן להפסיק לעשות הנחות לאבו מאזן", אמר שטייניץ. "אי-אפשר לטעות בקריאתו להשמיד את ישראל... אין מקום לנייטרליות, אקוויוואלנטיות וסימטריה. אנו מוחים על ה'שוויון' שמנסים לקבוע בין ישראל לפלסטינים. כאשר צד אחד מסית לטרור, מקדש כל טיפת דם שנשפכת (במאבק נגד ישראל) וטופל שישראל זוממת להשמיד את אל-אקצא - במצב כזה אין מקום לסימטריה בין שני הצדדים".

הוא הוסיף: אין קורלציה בין התפתחויות מדיניות לבין פיגועים. היו פיגועים עת הרחבת ההתנחלויות, והיו פיגועים בעת הקפאת ההתנחלויות. היו פיגועים לפני 100 שנה, ויש פיגועים עתה.

ובקריאה שמופנית בבירור לממשל אובמה, ערב פגישות קרי עם נתניהו ועבאס, אמר שטייניץ: "מה שצריך לעשות עתה הוא להתמקד רק בדבר אחד - ההסתה הפלסטינית - ולא לעסוק בשום נושא אחר. ההסתה הזו חייבת להיפסק".

אני מצפה שארה"ב והקהילה הבינלאומית יגנו את ההסתה הפלסטינית בכל העוצמה האפשרית, הוסיף השר. בלעדי גינוי כזה, כל רגיעה תהיה זמנית בלבד. לוא היינו שומעים גינויים חמורים נגד ההסתה הפלסטינית עד עתה, היינו כבר רואים תוצאות.

הוא התייחס בביטול לטענות שעבאס מתייצב מאחורי שיתוף-הפעולה הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל. שיתוף-הפעולה הזה מביא תועלת לעבאס ומסייע לו לשמור על כסאו. אמר שטייניץ. "הוא היה טרף קל למוסלמים קיצוניים בלעדי שיתוף-הפעולה הביטחוני". הוא הודה עם זאת, כי גם ישראל מפיקה תועלת מהסדר הזה.

בתשובה על שאלה, האם נכונות הממשל להגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל היא "פיצוי" על ההסכם הגרעיני עם איראן, אמר שטייניץ, כי הוא לא היה משתמש במונח זה, אך ברור שהמו"מ על הגדלת הסיוע חייב להביא בחשבון את הגידול בסיכונים לישראל בעקבות החתימה על ההסכם.