בין גז פלפל לקבלה

הסוחרים עושים קופה על הפחד שלנו. מי מכם באמת חושב שיצליח להתגונן עם גז פלפל?

תרסיס גז מדמיע / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
תרסיס גז מדמיע / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יש משהו יותר גרוע מהמצב הביטחוני הרעוע: תגובת היתר שלנו אליו. באין דמות כמו נחמן שי בסביבה שתרגיע, מגיעה ההיסטריה הישראלית לשיאי אבסורד, ולא בכדי. טרור הוא עניין של תודעה. וכשהתודעה שלנו מתערערת, כולנו הופכים נוחים למניפולציות שיווקיות ודתיות, המרוקנות אותנו מכסף וערכים.

קחו למשל את המרדף אחרי גז הפלפל, שהחליף את המאבק על העגבניות בסופרמרקט. פתאום כל הארץ פלפלים פלפלים. יבואנים מחכים בלי אוויר למכולות של גז פלפל כדי להדביק את הביקוש, סוחרים זריזים פותחים באסטות בצידי הדרכים בירושלים, וכל מי שרוצה להרגיש אחיזה כלשהי בחוסר הביטחון הכללי רוכש לו מיכל קטן במחיר-עתק, שיכול להגיע גם ל-158 שקל. מה שמדהים הוא שגם אנשים אינטליגנטיים הולכים שולל אחרי אשליית הביטחון שהוא אמור לספק.

"היסטריה בכל הארץ": זינוק ברכישת אמצעי הגנה עצמית

ונניח שילד עם סכין יתנפל עליך ברחוב. גם אם המיכל נמצא בכיס חיצוני בתיק או בכיס, בהישג יד, הסיכוי שתשלוף אותו בחלון הזמן שבין זיהוי התוקף לבין היכולת שלך לנטרל אותו, קלוש עד בלתי קיים. במקרה הטוב תצליח להכות באמצעותו בראשו של המפגע ולגרום לו לכאב שיבלבל אותו, ובמקרה הפחות טוב, אך הסביר יותר, תלחץ על הכפתור המיועד לשחרור הגז ותתיז אותו ישר לעיניים. שלך.

בדרך למרפאה הסמוכה או הביתה, תוך כדי נסיון להקל על הכאב, תקלל את מי שמכר לך את אמצעי ההגנה המיותר הזה במחיר מופקע. לסוחר הממולח זה לא ממש יזיז. הוא ימשיך לעשות סיבוב כלכלי על ההיסטריה שלך ושל אחרים. אנשי המכירות מנצלים את החולשות האנושיות שלנו ומשתמשים בהטיות ופערי מידע כדי למכור לנו מוצרים שאנחנו לא צריכים. גז פלפל אמרנו?

הרב מיכאל לייטמן, מ"קבלה לעם", מנצל את הפאניקה שלנו בדרך לא פחות מתוחכמת. לייטמן זיהה את מצוקת הורי הילדים שבגנים שלהם לא הוצב מאבטח, אלה שקוראים מיני בדיות בקבוצות וואטסאפ שמעלות עוד יותר את סף החרדה - ומיהר להושיע אותם.

במהלך זריז איתר הקבליסט 100 מתנדבים שיוצבו בגני ילדים ברחבי הארץ וישמרו מחוץ לגן בשעות הפעילות, מעפולה עד ירושלים. מי שיתקשר לתנועת "הטובים - ערבות הדדית מבית קבלה לעם", יוכל להרוויח שקט נפשי ובחינם.

אבל האם מישהו בדק אם המאבטחים האלה הוכשרו לתפקידם ונושאים נשק? ומה התשלום העקיף שיצטרכו ההורים לשלם לסיירת לייטמן בשוך גל הדקירות הנוכחי? אולי "מפגש קבלה" ביום שישי? הקראת סיפור על שבת קודש בסגנון קבלי לילדים?

נכון, המצב לא סמפטי, וככל שעובר הזמן יש עליות מדרגה באופי הפיגועים. אבל אין צורך לתת לכל מיני מאעכרים לנצל אותנו ואת המצב.

איך אמר נחמן שי במלחמת המפרץ הראשונה? שתו מים. זה בטוח יעזור לכם יותר מגז פלפל.