חברת התעופה סקנדינביאן איירליינס מפסיקה לטוס לישראל

בסוף מארס 2016 תפסיק החברה את קו הטיסות ת"א-קופנהגן, בשל העדפה לפתיחת קווים ליעדים חדשים בתוך אירופה

מטוס / צילום: thinkstock
מטוס / צילום: thinkstock

מלוח הטיסות שפרסמה היום (ב') חברת התעופה סקנדינביאן איירליינס (SAS) לקיץ 2016עולה כי תל-אביב, כמו גם מוסקבה ואנקרה, לא נכללת בלוח הטיסות.

בסקנדינביאן איירליינס מסבירים כי ישראל נותרה בחוץ מאחר שהחברה מעדיפה להתמקד בפתיחת קווים חדשים ליעדים חדשים בתוך אירופה וליעדים רחוקים כמו קופנהגן-בוסטון, יעד אליו אל-על השיקה באחרונה קו טיסות ישיר.

סקנדינביאן איירליינס, המפעילה מחודש יוני 2012 טיסות ישירות ושבועיות בין תל-אביב לקופנהגן, תפסיק את טיסותיה בקו זה בסוף חודש מארס 2016.

דובר החברה בישראל מסר כי למרות הצלחתו של הקו מתל-אביב לקופנהגן ועל אף גידול של כ-41% בתנועת הנוסעים במהלך שנת 2014 ושל כ-25% בחודש יולי 2015, נאלצה החברה לוותר על הפעלת טיסות בלוח הקיץ מסיבות טכניות, הקשורות להיצע במטוסים לטווח בינוני במהלך שעות היום בקיץ הקרוב ועלויות תפעול גבוהות וזמינות של צוות הטייסים והדיילים בטיסות בשעות הלילה כפי שהיה בלוח טיסות הקיץ לתל-אביב.

הטיסות יצאו בשעה 22:45 מקופנהגן והגיעו לפנות בוקר לתל-אביב ואז חזרו לקופנהגן. "מסיבה זאת", נמסר, "כבר בקיץ 2015, למרות הגידול בביקוש, נאלצה החברה לצמצם את תדירות טיסות הלילה מתל-אביב לקופנהגן. העניין נפתר בלוח טיסות החורף 2015-2016, כאשר שעות הטיסה מקופנהגן לתל-אביב עברו לשעות היום (יציאה מקופנהגן ב- 8:30 בבוקר ומתל-אביב יציאה ב-15:00), אך בלוח קיץ 2016 המעבר לשעות היום לא התאפשר".