מדד הפרסומות ביו-טיוב לספטמבר: גל גדות וקסטרו בראש

בפסגת מדד הפרסומות ביו-טיוב בחודש ספטמבר ניצב "אתגר המזוודות" של חברת האופנה - עם יותר מ-1.1 מיליון צפיות

החגים אמנם כבר מאחורינו, אך מדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס" לחודש ספטמבר מראה כי על אף שרבים הדירו את רגליהם מהסביבה הביתית לטובת חופשה בארץ או בחו"ל, כמות הצפיות לא נפגעה.

את המקום הראשון במדד החודש החולף תופסת פרסומת שמקדמת דווקא פעילות מחוץ לאינטרנט. משרד הפרסום ראובני-פרידן וחברת האופנה קסטרו קידמו את "אתגר המזוודה" עם הפרזנטורית שלהם, גל גדות, שהתרחש בכלל בנמל התעופה היתרו שבלונדון. גדות הכניסה למזוודה את הקולקציה החדשה של קסטרו, ובמסגרת הפרסומת הציעה להחליף את המזוודה מלאת הבגדים במזוודה של זוגות ישראליים שנחתו בלונדון. בפנים חיכו עוד הפתעות לזוגות, כולל תיעוד החופשה שלהם.

הפרסומת זכתה ל-1.1 מיליון צפיות במהלך ספטמבר, לצד זמן צפייה ממוצע של מעל לשתי דקות. הסרטון, שמקדם את הקולקציה החדשה של קסטרו, הניב גם סביב 500 לייקים בפייסבוק וביו-טיוב כל אחת, לצד כ-350 שיתופים ביו-טיוב וכ-100 שיתופים נוספים בפייסבוק.

במקום השני מפציעים דביר בנדק וארקדי דוכין, הפרזנטורים של בנק מזרחי-טפחות, עם פרסומת אינטראקטיבית לכבוד השנה החדשה. כמו במקרים קודמים בקמפיין של מזרחי-טפחות, בנדק ודוכין מציגים כל אחד צד אחר - הגרסה האופטימית ומולה הדיכאונית. הפרסומת זכתה ליותר מ-600 אלף צפיות, זמן ממוצע של כ-3 דקות ותגובות חיוביות למדי מצד הגולשים ביו-טיוב.

במקום השלישי מפתיע משרד החקלאות, שניצל את הבמה לטובת קמפיין הסברה לרגל יום כיפור, שקורא לקיים את מנהג הכפרות בפדיון בכסף במקום בשימוש בעופות חיים. על פניו, הקמפיין נשמע אולי משעמם, אך במשרד גייסו את חברת שרוטונים, הידועה מסרטוני אנימציה מוצלחים, והדבר שיחק לטובתה - עם כ-590 אלף צפיות, 770 לייקים בפייסבוק ועוד כ-460 שיתופים ברשת החברתית.

המקום הרביעי מציג מסיבה המונית של כוכבי הרשת הבולטים ביותר בישראל. שטראוס, באמצעות משרד הפרסום לצעירים teenk, ניסתה לקדם את המעדן החדש מילקי Cake בדרכים ויראליות, ולהיעזר במי שמגיעים למאות אלפי צופים ברשת. הפסקת חשמל רגעית במסיבה מעלימה את המעדן החדש, והשאלה מי גנב את המילקי פונה לצופים שצריכים לבחור בין כמה וכמה סרטונים של כוכבי הרשת שמאשימים זה את זה.

הפרסומת, שזכתה ל-515 אלף צפיות, מנצלת את הפופולריות ברשת של כוכבי יו-טיוב - לא רק לשם הפרסומת עצמה, אלא מפנה לסרטוני ההאשמה בעמודים הפרטיים של הכוכבים ביו-טיוב, וכך נהנית מכמות עוקבים גדולה יותר. הפרסומת זכתה ליותר מ-1,000 לייקים ביו-טיוב ולכ-560 לייקים בפייסבוק.

את החמישייה המובילה של המדד לחודש ספטמבר סוגרת פרסומת נוספת מבית היוצר של סלקוםTV ומשרד הפרסום גיתם, שמביאה אל המרקע האינטרנטי פרק נוסף בכיכובו של משיח, הדמות שמגלם השחקן המוכשר אודי כגן. הפרסומת, שקידמה את שירות הטריפל של סלקום, הגיעה ל-235 אלף צפיות במהלך חודש ספטמבר ולכ-430 שיתופים ביו-טיוב.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו), וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

מדד הפרסומות החודשי של יו טיוב
 מדד הפרסומות החודשי של יו טיוב