כבל מאשים את נתניהו ודרעי בשוחד - ודורש חקירה פלילית

יו"ר ועדת הכלכלה: "זה לא תרגיל מסריח, זה שוחד" ■ יחימוביץ': "ברור כשמש שמשהו רקוב כאן. כדאי לכל השותפים להכין את האליבי שלהם כבר עכשיו, כי לא רחוק היום שבו יתבקשו לתת את הדין על מהלכיהם"

איתן כבל / צלם: תמר מצפי
איתן כבל / צלם: תמר מצפי

בלי רמזים, בלי דברים מוסווים: יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), תוקף היום (א') בחריפות וטוען כי מדובר ב"שוחד", וכי בכוונתו לפנות ליועמ"ש כדי שיפתח בחקירה פלילית, ואם זה לא יעזור - יפנה לבג"ץ. "זה לא תרגיל מסריח. זה שוחד בין שני נבחרי ציבור", אומר כבל בתגובה למהלך נטילת סמכויותיו של אריה דרעי בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו על-מנת להעביר את מתווה הגז, ביום בו הממשלה מאשרת את המהלך.

לדברי כבל, "אריה דרעי מעניק לראש הממשלה את תיק הכלכלה ואת האפשרות להפעיל את סעיף 52, בתמורה לתקציבים שעל גובהם מתנהל משא-ומתן עד לרגע זה. אני פונה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית או לעצור את התהליך לאלתר. ככל שלא יפעל כן, אעתור לבג"ץ".

גם חברתו לסיעה, ח"כ שלי יחימוביץ', תקפה את נתניהו ודרעי ומסרה: "התפטרות דרעי לטובת הקומבינה שבה יוכל נתניהו להפעיל סעיף חסר תקדים בחוק הישראלי - הכשרת מונופול פרטי והענקת עוצמה כבירה לתשובה ונובל - היא תרגיל מסריח ומהלך לא רציונלי ומפוקפק.

"אני בטוחה שבבוא היום יפרצו החוצה כל הצדדים המושחתים של פרשת הגז הטבעי. מתווה הגז הוא כל-כך מופרך, לא מנומק, שגוי ופוגעני, ומהווה כזאת חבילת הטבות פרועה (נוספת) לחברות הגז - עד שברור כשמש שמשהו רקוב כאן. כדאי לכל השותפים בתמיכה קולנית או שקטה, בהימנעות או בשתיקה, להכין את האליבי שלהם כבר עכשיו, כי לא רחוק היום שבו יתבקשו לתת את הדין על מהלכיהם".

"מסריח עד השמיים"

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מסרה: "מדובר בדיל שמסריח עד השמיים משחיתות ומקשרי הון-שלטון, שמשרת בלי בושה את יצחק תשובה ונובל אנרג'י. נתניהו ודרעי מפקירים את הציבור והופכים את הדמוקרטיה הישראלית לאוליגרכיה שבה טייקוני הגז שולטים במקורות האנרגיה, בכלכלה, בפוליטיקה ובתקשורת.

"מתי יספיק ראש הממשלה - שמחזיק גם בתיקי החוץ, התקשורת, ושיתוף-פעולה אזורי - לטפל גם בתחומי אחריותו של המשרד הענק הזה, ביניהם הקמה ופיקוח על מעונות יום, פיקוח על כל דיני העבודה במשק, עידוד התעשייה והעסקים הקטנים, פיקוח ואכיפה של תקנים, תכניות להכשרת עובדים מאוכלוסיות מוחלשות, פיקוח על מחירים, פיקוח על אכיפת חוקי צרכנות ועוד?

"הדיל המסריח בינו לבין דרעי הוא הוכחה נוספת לזה שנתניהו חושב כשהוא קם בבוקר רק על דבר אחד: על נתניהו. איך להראות שהוא הכי חזק, איך לשמור על הכיסא, איך לדאוג למקורבים, איך להשיג את מה שהוא רוצה - גם כשמה שהוא רוצה נוגד בצורה בוטה כל-כך את טובת הציבור".