מחאה ישראלית: לפטר את הכתב שנתפס משקר לגבי פיגועים

המחאה הישראלית ששורפת את הרשת: סיפורו של איימן מוהידין, כתב רשת MSNBC בירושלים, שנתפס בשינויי עובדות ובמסירת פרטים לא נכונים בשידור במהלך סיקור כמה מהפיגועים האחרונים בישראל

איימן מוהידין / צילום: מתןך הקמפיין "הטובים"
איימן מוהידין / צילום: מתןך הקמפיין "הטובים"

"הוא שקרן, הוא מניפולטור, והוא כתב בכיר של NBC בישראל! אסור לתת לאיימן מוהידין להמשיך לשקר לעולם. בואו נכין כולנו את סרטון הפיטורים שלו, שיוקרן בעוד שבועיים בדיוק בטיימס סקוור בניו-יורק. ביחד נגרום לפיטוריו! שתפו בבקשה לחברים" - כך נכתב בדף הפייסבוק של "הטובים" מבית "קבלה לעם" שעלה ביום ראשון האחרון לאינטרנט. מדובר בקהילה ישראלית להסברה שהחליטה לחשוף את מעלליו של השדרן איימין מוהידין בישראל.

מוהידין נחשף במערומיו במהלך שידור חי מפיגוע בשער שכם בירושלים לפני 3 שבועות, כאשר דיווח כי השוטרים ירו בצעיר פלסטיני שכלל לא החזיק נשק. התמונות מהפיגוע הוכיחו בבירור כי המחבל שנורה החזיק בסכין.

לא מדובר במעידה חד-פעמית של הכתב הפרו-פלסטיני. במקרה אחר שינה הכתב במכוון ידיעה שהוציאה NBC, המקום בו עובד הכתב, כשבידיעה המקורית נכתב כי טיל ששוגר מהגדה על-ידי ארגון טרור עזתי פגע בטעות במחנה הפליטים אל-שאטי אשר סמוך לבית-החולים שיפה וגרם למותם של 10 אנשים. מוהידין החליט לשנות את אותה ידיעה להתקפה מכוונת של חיל האוויר הישראלי שגרמה למותם ופציעתם של 30 אנשים שקיבלו במחנה טיפול רפואי בסמוך לבית-החולים.

לסרטון של הקהילה הישראלית יש כבר למעלה מ-500,000 צפיות, 14,000 לייקים ו-12,000 שיתופים. עמוד הפייסבוק של "הטובים" גם הוא בוער עם 360 אלף צפיות, 11,000 לייקים ו-8,600 שיתופים.

במסגרת הקמפיין מתכננים המארגנים גם לקחת בעוד שבועיים את שילוט החוצות בטיימס סקוור בניו-יורק ולקרוא לפיטוריו של השדרן. גם נציגי NBC בארץ לא נותרו אדישים וכבר פנו לקהילה הישראלית וביקשו לקבל פרטים.