המכרז על תעש: 5 קבוצות ממשיכות במרוץ לרכישת החברה

בשבועות הקרובים יפורסם המכרז למכירת התעשייה הצבאית

התעשייה הצבאית ברמת השרון / צילום: תמר מצפי
התעשייה הצבאית ברמת השרון / צילום: תמר מצפי

המרוץ על רכישת תעש נכנס אל הישורת האחרונה: 5 קבוצות מתחרות על רכישת החברה הביטחונית שבבעלות המדינה, שמחירה הוערך בעבר ב-2-2.5 מיליארד שקל. על רכישת תעש מתמודדות אלביט מערכות; הקבוצה המשותפת של אנשי העסקים סמי קצב ומאיר שמיר; קרן ההשקעות פימי של איש העסקים ישי דוידי; קבוצת רינקו שבבעלות המיליארדר היהודי-אמריקאי איירה רנרט וחברת אינווקטוס שהוקמה במסגרת התחרות על רכישת תעש בידי חברת פלקסטרוניקס.

בחודש הקרוב עתידות החברות והקבוצות שמתעניינות ברכישת תעש להגיש את הצעת המחיר שלהן לרשות החברות הממשלתיות שמנהלת את ההליך להפרטת התעשייה הצבאית. עד כה 5 החברות הפקידו ערבויות בסך של כ-6 מיליון שקל ועם הגשת ההצעות לרכישת החברה יידרשו להפקיד ערבויות בגובה של כ-35 מיליון שקל.

אתמול (ג') כינסה רשות החברות הממשלתיות את נציגי חמש הקבוצות שמתמודדות על הרכישה ליום עיון בהרצליה. זאת, לאחר שנציגי הקבוצות כבר סיירו באתר שאליו החברה עתידה להעתיק עד שנת 2020 את פעילותה ברמת בקע שבנגב. הקבוצות שמתעניינות בחברה גם קיבלו באחרונה סקירות מקיפות על מצבה מהיו"ר שלה, האלוף (במיל') אודי אדם והמנכ"ל אבי פלדר. זאת, לצד נתונים פיננסיים רגישים על תעש שנחשפו לפני הרוכשים הפוטנציאליים במסגרת חדרי המידע שנפתחו לפני כשלושה חודשים.

שתי חברות שהחלו את המרוץ על רכישת תעש נטשו אותו בשבועות האחרונים: ארמז שהוביל יו"ר תעש לשעבר, אריה מזרחי, וש.ב.מ יועצים של שמעון מימון. לפני כן, יצאו מהתהליך גםColeridge Capital האמריקאית וטארה הורייזן שהוביל איש העסקים חזי בצלאל.

על פי מתווה ההפרטה של תעש, בתחילת השנה צפויה רשות החברות הממשלתיות להכריע איזו קבוצה או חברה ירכשו את החברה. חלק קטן מפעילות תעש יישמר בידי המדינה - הפעילות שהוגדרה אסטרטגית ורגישה, והיא תיעשה במסגרת חברה ביטחונית ממשלתית חדשה שהוקמה בחודשים האחרונים בשם תומר מערכות. כעת מערכת הביטחון מחפשת לחברה החדשה מנכ"ל.

גורם המקורב לתוכנית ההפרטה של תעש הביע בשיחה עם "גלובס" שביעות רצון מקצב ההתקדמות של התהליך. לדבריו, ניכר כי "5 הקבוצות שהגיעו אל הישורת האחרונה רציניות בתהליך ומתקדמים בו במרץ רב. רמת העניין שלהם בתעש גבוהה ורוב הסוגיות האקוטיות שקשורות למכירה כבר מאחורינו. כעת הדיונים מתמקדים על הרכיבים הטכניים של התהליך".