"עולם התעופה הישראלי נמצא על סף רעידת אדמה"

ד"ר יוסי שוב, יו"ר איגוד הטייסים, תוקף את הנחיות רת"א שלא לאפשר לטייסים מעל גיל 65 להמשיך לטוס: "אני מקבל מדי שבוע פניות מעשרות טייסים פעילים שמחשבים מחדש את מסלול הקריירה שלהם"

"עולם התעופה הישראלי נמצא היום על סף רעידת אדמה. אני מקבל מדי שבוע פניות מעשרות טייסים פעילים שמחשבים מחדש את מסלול הקריירה התעופתית שלהם לשנים הבאות" - כך אמר הבוקר (ה') קברניט ד"ר יוסי שוב, יו"ר איגוד הטייסים הארצי, בכנס התעופה האזרחית הבינלאומי של מכון פישר. שוב מתכוון בדבריו להנחיות של רשות התעופה האזרחית (רת"א) שהתקבלו לפני כשנה, ובמסגרתן חברות התעופה הישראליות מחויבות שלא לאפשר לטייסים מעל גיל 65 להמשיך לטוס.

לדברי הקברניט שוב, נכון להיום יש בישראל כ-50 טייסים מקורקעים, ומדי שנה צפויים להתווסף אליהם כ-20 טייסים נוספים שהגיעו לגיל 65.

"יש החושבים שהכרעת בג"ץ שהשגנו מאפשרת לנו לטוס - ואין הדבר כך. רת"א מצאה דרכים להביא לכך שהחלטת בג"ץ לא מתקיימת, וטייסים בני 65 ומעלה מקורקעים. מדובר בעשרות טייסים ישראלים, הטובים והמנוסים בעולם, שעברו כל בדיקה רפואית נדרשת - ואשר יכולים כבר עכשיו לטוס ביפן, קנדה, אוסטרליה, ניו-זילנד ומדינות נוספות בעולם - אבל בישראל לא", אמר.

עוד לדבריו, "למצב שנוצר יש השפעה לא רק על ההווה אלא גם על העתיד. אופק ההעסקה של הטייסים בארץ מצטמצם, ולכן טייסים כבני 50 מחפשים כבר עכשיו הזדמנויות לעבוד במדינות זרות המאפשרות לטוס מעל גיל 65, כדי להבטיח לעצמם אופק תעסוקתי ראוי. רק לאחרונה קיבלתי מכתב מעמיתיי, יו"ר איגוד הטייסים ביפן, בו הוא מזמין טייסים ישראלים שמתקרבים לגיל 65 להגיע לטוס ביפן, אבל בארץ רת"א אינה מאפשרת זאת".

שוב פנה אל שר התחבורה, ישראל כץ, שנכח אף הוא בכנס: "אני מפציר בך להיות בולדוזר גם בנושא הטייסים ולחתור לפתרון. לאפשר לטייסים לטוס כבר מהחודש הבא בשמי ישראל ולהכריז על הקמת קבוצת עבודה בשיתוף הממשלה, חברות התעופה ואיגוד הטייסים לפתרון הסוגייה על מרכיביה השונים. עדיף לטפל במצב הקיים עוד היום, לפני שהתעופה בארץ תידרדר מחר".