גאדג'טים: אפל AirPort Time - ראוטר יקר לגלישה אמינה

מדובר בנתב מוצלח מאוד מבחינת הביצועים, אבל משתמשי הוט אשר מחזיקים את תשתית הכבלים בבית יתמודדו עם התקנה מתסכלת

בחודש שעבר השיקה רשת איי דיגיטל בישראל את הנתבים (ראוטרים) של חברת אפל. חובבי אפל בישראל חיכו 4 שנים להגעה מסודרת ורשמית של נתבי ענקית החומרה והתוכנה האמריקנית, ובחברה מסבירים שהם עמלו קשה כדי לייבא אותם ארצה, בשל סוגיות הנוגעות לתדרים ולמשרד התקשורת. כמו מוצרים אחרים של אפל, גם כאן מדובר בדגמים יקרים יחסית לקטגוריה - ולא רק בישראל אלא גם בארצות הברית. בתמורה אמורים המשתמשים לקבל אמינות גבוהה וגלישה ללא ניתוקים. הדגם היוקרתי יותר נמכר בארץ במחיר שמגיע גם ל-2,000 שקל.

התקנה: קהל היעד העיקרי של אפל לנתב הוא המשתמשים במוצריה האחרים של החברה, ובפרט מחשבי מק. לכן, לצורך הבדיקה הותקן הנתב באמצעות מקבוק אייר. המקבוק מגיע מראש עם תוכנת AirPort Utility המזהה בקלות את ה-AirPort Time Capsule, ניתן להגדיר בשניות בודדות את שם הרשת, סיסמה ואפילו סיסמת אורח עבור חברים. כך הגישה של החברים תהיה מוגבלת ולא תאפשר גישה למחשבים או למדפסות המחוברות לרשת.

ההתקנה עצמה עוברת בצורה חלקה, אולם משתמשי חברת הכבלים הוט, המחזיקים ברשותם את הפייבר בוקס ומפעילים אותו כנתב, יגלו שהמשימה להפעלת ה-AirPort לא פשוטה בכלל. הדבר דורש שיחה למוקד שירות הלקוחות של הוט ונטרול הפייבר בוקס כנתב. בבתים המשתמשים גם במיני פייבר בוקס, הדבר מסובך עוד יותר, כי בבדיקה שלנו נדרש מספר רב של שיחות עם מוקדי השירות של החברה, כדי למנוע התנגשות בין הנתב של אפל לזה של הוט. בתשתית בזק, הדבר אמור להיות פשוט יותר.

ביצועים: את הביצועים של ה-AirPort אפשר לסכם בשורה אחת: הם עובדים מצוין. הקליטה הייתה טובה מאוד וחלקה, אבל קשה להגיד שהיה הבדל תהומי באיכות הקליטה לעומת נתבים אחרים. הפתרון של אפל אמור להציע גלישה אמינה יותר מבחינת ניתוקים, דבר שאפשר לראות רק לאורך זמן.

חומרה: הנתב כולל 6 אנטנות והוא מסוגל להעביר נתונים ברשת האלחוטית במהירות של עד 1.3 ג'יגה ביט לשנייה והוא גם תומך בתקן ac המתקדם. הוא כולל שידור בשני התדרים: 2.4 ג'יגה הרץ ו-5 ג'יגה הרץ. אפל גם שילבה טכנולוגיה בשם Beamforming, אשר יודעת איפה המכשיר הנייד נמצא ברשת הביתית וכך היא מכוונת אליו את האות ישירות.

גיבוי: דגם AirPort Time Capsule מציע כונן פנימי לגיבוי תכנים ממחשבי מק (לא ווינדוס) באמצעות תוכנת Time Machine - וזה אחד מיתרונותיו הגדולים. תוכנה זו מגבה באופן קבוע את המידע מהמק ומאפשרת לשחזר קובץ ספציפי מכל נקודת זמן. לאחר ההפעלה הראשונית של התוכנה, היא עובדת באופן אוטומטי, כך שלא צריך לזכור לגבות ולא צריך להתעסק איתה יותר. למעשה, מתוך הכרה בנטייה של רוב המשתמשים להתעצל או לשכוח לגבות, הגיבוי כאן הוא אוטומטי ופשוט. תוכנת Time Machine מותקנת על מחשבי מק, כך שלא צריך להוריד אותה, אלא רק לבצע הפעלה.

בשורה התחתונה: מדובר בנתב מוצלח מאוד מבחינת הביצועים, אבל משתמשי הוט אשר מחזיקים את תשתית הכבלים בבית יתמודדו עם התקנה מתסכלת.

מחירים: 1,500 שקל לגרסת 2 טרה; 2,000 שקל לגרסת 3 טרה. ברשת חנויות איי דיגיטל.

ציון: 9.