נמצא פתרון למשבר התקציב: לא יצביעו על 32 אלף הסתייגויות

כזכור, האופוזיציה הגישה כ-32 אלף הסתייגויות שמשך ההצבעות עליהן הוא כ-266 שעות ■ משמעות ההחלטה היא שאם יממשך הדיון והתקציב לא יובא להצבעה עד יום חמישי בחצות, הממשלה תיפול

הצבעה על התקציב בכנסת, 2011 / צילום: איל יצהר
הצבעה על התקציב בכנסת, 2011 / צילום: איל יצהר

בתום דיון סוער בוועדת הכנסת סביב המשבר שנוצר עם האופוזיציה, הוחלט כי בשל מספרן חסר התקדים של ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה להצעת חוק התקציב - 32 אלף (בדרך כלל עומד מספר ההסתייגויות על אלפים בודדים), תתקיים ההצבעה על קבוצות של הסתייגויות ולא על כל אחת בנפרד. הדבר יצמצם את ההצבעות מ-32 אלף לכמה מאות.

מוקדם יותר היום ראשי סיעות האופוזיציה החליטו לבטל כל הסכמה על ההצבעות בתקציב המדינה. זאת, במחאה על כך שהקואליציה מבקשת למנוע קיומן של הצבעות על כל הסתייגות והסתייגות שהוגשה על תקציב המדינה.

בהודעה שנמסרה מהמחנה הציוני נכתב כי "ממשלת נתניהו שוב רומסת את הכנסת ואת הציבור, ופועלת בצורה לא דמוקרטית, לא נשתתף במהלכים שכאלה. אין הסכמות ולא תהיינה הסכמות על דריסת בית הנבחרים".

כזכור, האופוזיציה הגישה כ-32 אלף הסתייגויות שמשך ההצבעות עליהן הוא כ-266 שעות. משמעות ההחלטה היא שאם יממשך הדיון והתקציב לא יובא להצבעה עד יום חמישי בחצות, הממשלה תיפול.

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד הביע מחאה אף הוא ואמר כי "התהליך הרקוב של הכנת התקציב ואישורו מגיע לשיאו כשהקואליציה, באקט פחדני, מנסה למנוע הצבעה על הסתייגויות לתקציב. זוהי קואליציה עלובה של אינטרסים, שמביאה את הכנסת לשפל".

ועדת הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן קיבלה גם את הצעתו לפיה מחר, יום ד', יחל הדיון על התקציב בשעה 14:45 ולא ב11 כפי שנקבע מראש, וזאת כדי לאפשר את השתתפות ראש הממשלה וח"כים נוספים באזכרה לדוד בן גוריון ז"ל בשדה בוקר. הדיון ייפתח בדברי סיכום של יו"ר ועדת הכספים, ראש האופוזיציה ושר האוצר. בנוסף החליטה הוועדה שלא תתקיימנה יותר מ-10 הצבעות שמיות על התקציב ולא יותר מ-10 הצבעות שמיות על חוק ההסדרים, במטרה לחסוך זמן.