הרקורד האירופי העשיר של אלון יפת

שופט הכדורגל הישראלי זכה למינוי יוקרתי, כאשר ינהל ביום חמישי הקרוב את המשחק שיתקיים באנפילד בין ליברפול לבורדו; כמה משחקים באירופה כולל הרזומה שלו?

שופט הכדורגל אלון יפת / צלם: שלומי יוסף
שופט הכדורגל אלון יפת / צלם: שלומי יוסף

צוות שיפוט ישראלי, בראשות השופט הבינלאומי אלון יפת, ינהל את משחק הליגה האירופית ביום חמישי הקרוב בין ליברפול לבורדו, שיתקיים באצטדיון אנפילד (22:05).

זה יהיה משחק המועדונים האירופי השלישי שמנהל יפת בעונת 2015/16: מוקדם יותר השנה שפט בדנייפרופטרובסק-סט. אטיין (שלב הבתים של הליגה האירופית) ובאסטנה-הלסינקי (שלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות). כמו כן, שפט העונה בשני משחקים ממוקדמות יורו 2016 (אזרבייג'אן-בולגריה וצפון אירלנד-איי פארו).

הרקורד האירופי של יפת בן ה-43, שכבר מתקרב לגיל פרישה - עשיר במיוחד: במהלך הקריירה שפט, בין היתר - בסך של שני משחקים משלב הבתים של ליגת האלופות; ב-28 משחקים משלב הבתים ומעלה של הליגה האירופית (כולל משחקים משלב 32 האחרונות של המפעל); וב-19 משחקים של גביע אופ"א (הפורמט הקודם של הליגה האירופית). כמו כן, עומדים לזכותו תשעה משחקים במוקדמות היורו, וחמישה במשחקי מוקדמות המונדיאל.

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, מסר בתגובה לשיבוצו של יפת למשחק באנפילד: "אני מברך על המשך המגמה ועל כך שהשופטים שלנו זוכים להערכה גדולה ולשיבוצים בהתאם. ויותר מכל, מאחל הצלחה באתגר המחייב".