סלוצקי: אני הוריתי להוריד מהרשת את פרקי "מגש הכסף"

חיים סלוצקי, הבעלים של ערוץ 8, אומר כי הוחלט מראש שהסדרה תורד מהרשת בתום מספר שבועות ■ עמותת "אנו" העלתה לינקים לסדרה, אך סלוצקי מאיים לתבוע אותה

המפיק חיים סלוצקי מאיים בתביעה נגד עמותת "אנו", לאחר שזו פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה לינק לצפייה חופשית בכל פרקי הסדרה התיעודית "מגש הכסף".

סלוצקי, הבעלים של ערוץ 8 שהפיקה את הסדרה, טוען כי הוא זה שהורה להוריד את הפרקים מהרשת, ולא חברת הכבלים הוט אשר עמותת "אנו" כיוונה אליה את חיציה.

בפוסט הפייסבוק שפרסמה העמותה, המאגדת קבוצה של ארגונים חברתיים ותמכה כלכלית בהפקת הסדרה בת 3 הפרקים, נרמז כי חברת הכבלים הורידה במכוון את הסדרה מהאוויר על-מנת לדכא את הלך הרוח המחאתי שהיא מעודדת. "לא ברור לנו למה הוט החליטה, בשיא ההצלחה של 'מגש הכסף', להוריד את פרקי הסדרה מהאוויר", נכתב, "אף אחד לא יכול לעצום לציבור הישראלי את העיניים".

לדברי סלוצקי, למרות ש"אנו" תמכו בהפקה, אין הם רשאים להפיצה בפומבי, והלינקים שלהם הם לשימוש פנימי בלבד.

"אני זה שהורתי להוריד את הלינקים מהאינטרנט", אמר סלוצקי ל"גלובס". "זאת יצירה שעלתה מיליונים, ולקח 3 שנים לעבוד עליה, סדרה יקרה, יצירה ששילמנו עליה, והיא רכוש של ערוץ 8. עם עליית הסדרה, בגלל ההדים שהסדרה יצרה, רצינו לשחרר את הסדרה לתקופה מוגבלת. חשבנו שזו סדרה חשובה, וחשבנו שצריך לראות אותה. תחילה חשבנו להוריד לאחר 21 יום, ובהמשך הוספנו עוד שבוע".

- האם הופעלו עליך לחצים להוריד את הסדרה?

"בתקופה שזה היה באוויר, לא היה איש עסקים אחד בארץ שפנה אליי בתלונה על הסדרה, ואני מחובר להרבה אנשים. להפך, בירכו אותי. אחרי חודש באוויר החלטנו לחזור לשיטה בה אנחנו פועלים עם כל הסדרות שלנו - להשאיר פרק אחד באוויר, ואת היתר למנויי הוט בלבד".

פז כהן, מנכ"ל 'אנו", מסר: לפי מיטב ידיעתנו אנחנו פועלים על-פי ההסכם, לפיו ל'אנו' הזכות להפיץ, להשתמש ולהקרין את הפרקים באתר ובפייסבוק".