סאן דור תפעיל החורף טיסות שבועיות ל-3 יעדים חדשים

תפעיל טיסות למינכן בגרמניה עד סוף אפריל במחיר של החל מ-480 דולר הלוך ושוב לאדם; ולשאמברי ולגרנובל באלפים הצרפתיים במחירים של החל מ-490 דולר לאדם לשאמברי והחל מ-300 דולר לאדם לגרנובל

סאן דור, חברה-בת של אל-על לטיסות שכר (גם בשבת), תפעיל החל מ-9 בינואר טיסה שבועית ל-3 יעדים חדשים: מינכן בגרמניה עד סוף אפריל במחיר של החל מ-480 דולר הלוך ושוב לאדם; ולשאמברי ולגרנובל באלפים הצרפתיים במחירים של החל מ-490 דולר לאדם לשאמברי והחל מ-300 דולר לאדם לגרנובל.

סאן דור תטוס לשני היעדים הללו עד סוף חודש מארס, כאשר לגרנובל היא תטוס בחודשים ינואר ומארס עם הפסקה במהלך חודש פברואר.

זאת ועוד, מתברר כי נכון לכתיבת שורות אלה כל כרטיסי הטיסה לשאמברי במהלך ינואר אזלו, וכרגע ניתן להשיג כרטיסים במחיר האמור החל מפברואר.

לדברי מנכ"ל סאן דור, מיקי שטרסבורגר, היעדים הללו נבחרו על-מנת לתת מענה בראש ובראשונה לקהל חובב סקי. "שאמברי ממוקמת בלב האלפים הצרפתיים, וכך גם גרנובל", הוא אומר.

לדבריו, בעונת החורף הקרובה סאן דור תחדש את טיסותיה גם לניס, אליה החלה לטוס בקיץ האחרון, במחיר של החל מ-280 דולר לאדם.

על-פי הערכות של סוכני נסיעות, כ-35 אלף ישראלים צפויים לצאת החורף לחופשת סקי באירופה, מרביתם באתרים שונים בצרפת, וחלקם לאתרי סקי עממיים יותר במזרח אירופה דוגמת בולגריה.

סאן דור, שאיבדה באפריל 2011 את רישיונה כחברת תעופה עקב אי-עמידתה בתקנות הישראליות ובסטנדרטים בינלאומיים, פועלת מאז ועד היום כמשווקת טיסות נופש ליעדים עונתיים שונים. עיקר פעילותה מוקדש להחכרת מטוסים למארגני תיירות, והשאר להפעלת טיסות סדירות ליעדים עונתיים בתדירות נמוכה.

לרשות החברה עומדים שני מטוסים, ובעונת הקיץ 2016, כך מגלה שטרסבורגר ל"גלובס", יתווסף מטוס שלישי (חכור) מדגם בואינג 737-800.

עוד לדברי שטרסבורגר, סאן דור בוחנת בימים אלה 6 יעדים חדשים לעונת הקיץ 2016, בהם שטוטגרט, לטובת חובבי היער השחור, במחיר של החל מ-410 דולר לאדם; ולטיביליסי, בירת גיאורגיה, במחיר של החל מ-420 דולר לאדם.

"שיווק הכרטיסים יחל ככל הנראה בחודש אפריל הקרוב", אמר שטרסבורגר והוסיף כי סאן דור בוחנת גם טיסה ישירה ליעד ארוך-טווח חדש. על הפרק נכון להיום: הרפובליקה הדומיניקנית, ג'יימקה וקובה - טיסות שישווקו על-ידי סאן דור ובעזרתם של מארגני תיירות אחרים ויופעלו באמצעות צי המטוסים רחבי הגוף של אל-על במתכונת של שירות מלא ולא לואו-קוסט.

"האתגר הגדול שלנו", אומר שטרסבורגר, "היא פריצה ליעדים ארוכי-טווח בטיסה ישירה. אני מקווה שכבר בחגי תשרי 2016 נפקוד יעד ארוך טווח חדש. כרגע נבחנים לוקיישנים שונים בקאריביים".

בתוך כך, חברת התעופה הבריטית מונרך איירליינס (שטסה בעבר לארץ במתכונת של טיסות שכר וחדלה מכך לפני כעשור) הודיעה כי תחדש את טיסותיה ביום חמישי הבא (3 בדצמבר) במתכונת סדירה וישירה בקו תל-אביב-לונדון 3 פעמים בשבוע במחירים של החל מ-67 פאונד מתל-אביב ללונדון שהם כ-400 שקל, והחל מכ-90 פאונד שהם כ-530 שקל בכיוון ההפוך, מלונדון לתל-אביב. המחירים אינם כוללים מזוודה עד 23 ק"ג תמורת תוספת תשלום של 40 פאונד (כ-235 שקל), בחירת מושב תמורת 5.5 פאונד (כ-32 שקל) וארוחה תמורת 12 פאונד (כ-70 שקל).