חגיגת הבלאק פריידיי: גידול של 22% ברכישות המקוונות

עפ"י Adobe Digital Index, הצרכנים האמריקאים הוציאו כ-1.1 מיליארד דולר ברכישות מקוונות בלילה שבין חמישי לשישי - עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

הצרכנים האמריקאים בזבזו בלילה שבין חמישי לשישי כ-1.1 מיליארד דולר על קניות באתרים מקוונים במהלך חגיגות הבלאק פריידיי - כך עולה מנתונים של Adobe Digital Index. מדובר בעלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ושל כ-4% מעל הצפי של האנליסטים בשוק.

בעקבות ההסתערות של הצרכנים האמריקאים, מוצרים מבוקשים רבים, כדוגמת צעצועים של "מלחמת הכוכבים", אזלו במהירות שיא מהמלאי. שוברי קופות אחרים בחגיגת הקניות היו טלוויזיות בטכנולוגיית 4K, קונסולות סוני פלייסטיישן 4 ומוצרים שונים של אפל, בעיקר האייפד אייר 2 שנהנה מביקושים גבוהים.

אמנם מוקדם עדיין לקבוע האם קצב המכירות הגבוה נשמר גם היום, אך לפי העדויות של הרשתות הגדולות, הצרכנים האמריקאיים לא אכזבו גם השנה. וול מארט דיווחה מוקדם יותר היום כי לפחות 25 מיליון לקוחות הסתערו על סניפי הרשת שלה ורכשו בעיקר מוצרים אלקטרוניים. גם טרגט דיווחה על קצב מכירות גבוה מהרגיל.

מנגד, ישנם אנליסטים הסבורים כי קצב המכירות השנה היה נמוך. "אנו מאמינים שמכירות חג ההודיה היו מאכזבות", מעריכים אנליסטים בחברת SunTrust Robinson Humphrey, בסקירה שפרסמו.

החברה שלחה מספר נציגים למרכזי קניות בארה"ב, ואלה דיווחו כי לא צפו בעומסים חריגים בחנויות ובקופות, ולא התקשו למצוא חניה. "נראה כי הלקוחות עסקו יותר בחיפוש אחר מוצרים מאשר בקניות", כך לפי הערכות החברה.